Sari direct la conținut

Un tronson din autostrada A3 Câmpia Turzii – Târgu Mureș are un nou constructor după ce Compania de Drumuri a reevaluat ofertele: 45 mil. euro pentru 9,2 km

HotNews.ro
Tronson din A3 Campia Turzii - Targu Mures care a fost reziliat in aprilie 2016, Foto: Hotnews
Tronson din A3 Campia Turzii - Targu Mures care a fost reziliat in aprilie 2016, Foto: Hotnews

Execuția lucrărilor pentru Lotul 1 Târgu Mureș – Ungheni, din autostrada A3 până la Câmpia Turzii, a fost atribuită către asocierea Itinera Spa – Retter Projectmanagement SRL pentru circa 45 de milioane de euro, după ce Compania de Autostrăzi a reevaluat ofertele depuse în urma unor contestații menținute în instanță. Inițial, în noiembrie 2017, CNAIR desemnase câștigător compania Strabag care ofertase 28 de milioane de euro.

„Astăzi, 16 Noiembrie 2018, CNAIR SA a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii „Realizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Lotul 1: Târgu Mureș – Ungheni și Drum de legătura – relicitare”, în baza deciziilor de soluționare a contestațiilor emise de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si de catre Curtea de Apel Bucuresti”, transmite Compania într-un comunicat remis HotNews.ro.

Astfel, CNAIR SA a desemnat câștigătorul contractului ca fiind Asocierea ITINERA SPA – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL cu o valoare a propunerii financiare de 209.987.350,13 LEI fără TVA, echivalentul a 44,6 milioane Euro fără TVA.

„Menționăm că ofertantul declarat câștigator a ofertat o perioada de garanție a lucrărilor de 9 ani”, transmite CNAIR. Durata contractului de execuție este de 18 luni de la ordinul de începere.

„Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după expirarea noii perioade de depunere a contestațiilor, adică 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte și soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractului”, mai transmit autoritățile de la drumuri.

În 2017 contractul a mai fost atribuit către o altă firmă pentru aproape jumătate din prețul actual

În noiembrie 2017, pentru licitația lansată încă din octombrie 2016, CNAIR atribuia contractul către Strabag pentru circa 28 de milioane de euro. Ulterior, atribuirea a fost contestată, air contestațiile companiilor concurente au fost admise de CNSC și păstrate apoi și de Curtea de Apel.

Contractul pentru Lotul 1 Târgu Mureș – Ungheni, din autostrada A3 până la Câmpia Turzii, prevede realizarea tronsonului de autostradă în regim de FIDIC ROSU: Lotul 1 – Târgu Mureș – Ungheni în lungime de 4,5 km și a unui drum de legătura în lungime de 4,7 km.

Acest lot a mai fost contractat în 2015, dar în aprilie 2016 constructorul care semnase contractul a decis rezilierea pentru că autoritățile nu au fost capabile să dea ordinul de începere nici după 12 luni.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro