Una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania vrea să fidelizeze vizitatorii cu ajutorul tehnologiei momentului

Renumită pentru peisajele sale pitorești, plajele de pe Coasta del Sol, vinurile de Jerez, istoria fascinantă și atracții precum Alhambra și Mezquita din Córdoba, Andaluzia este una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania. Iar acum vrea să îmbunătățească experiența vizitatorilor folosind instrumente de inteligență artificială (A.I.), arată ziarul local Diario Sur.
Peste o mie de profesioniști din turismul andaluz s-au înscris în doar cinci zile la primul curs de inteligență artificială promovat de guvernul regional, care colaborează cu Microsoft și platforma de educație Founderz la acest proiect.
Numărul de înscrieri a fost de zece ori mai mare decât cel înregistrat de regulă pentru cursurile oferite de guvernul local pentru sector. Proiectul va permite continuarea colaborărilor cu Microsoft, care a ales Andaluzia ca loc pentru desfășurarea acestui proiect pilot de inteligență artificială.
„Acest curs de inteligență artificială pentru turism este un pionier la nivel global și reprezintă o oportunitate pentru întregul sector turistic andaluz de a-și consolida angajamentul față de inovație și excelență”, a declarat directorul global pentru turism al Microsoft Corporation, Alejandro Mullor.
Inteligența artificială are deja un rol mai puțin vizibil în turism
Potrivit estimărilor făcute de firma de consultanță McKinsey, companiile turistice care abordează pe larg oportunitățile digitale și analitice oferite de tehnologii precum A.I. au potențialul de a-și îmbunătăți veniturile cu 15 până la 25%.
Inteligența artificială e deja folosită de marile companii turistice internaționale, însă de regulă pentru activități mai puțin vizibile călătorilor, precum optimizarea proceselor, o mai bună înțelegere a clienților și personalizarea pachetelor de vacanță.
„Colaborarea dintre cele două entități prevede dezvoltarea unor proiecte pentru accelerarea digitalizării, inclusiv crearea unui birou A.I., sprijinirea startup-urilor și promovarea unor noi inițiative turistice în regiune”, au anunțat Microsoft și guvernul andaluz într-un comunicat comun.
Cursul de A.I. pentru angajații sectorului turistic din Andaluzia poate fi parcurs de fiecare participant în funcție de preferințele și programul, fiind structurat în trei module. Primul acoperă conceptele de bază ale „inteligenței artificiale responsabile”, al doilea le va permite cursanților să învețe cum să genereze instrucțiuni pentru a obține răspunsuri specifice, iar al treilea se concentrează pe aplicarea A.I. în turism.
A.I. va transforma inclusiv sectorul turistic
Arturo Bernal, purtătorul de cuvânt al guvernului andaluz, a declarat că „un nivel ridicat de formare și calificare este esențial pentru a garanta viitorul sectorului turistic”.
„Această inițiativă îi va ajuta pe lucrătorii andaluzi să beneficieze gratuit de instruire în conceptele fundamentale ale inteligenței artificiale, necesare pentru a asigura o creștere exponențială a valorii adăugate generate de această industrie în regiune”.
Pau García-Milá, unul dintre fondatorii și directorii Founderz a subliniat că A.I. „transformă toate sectoarele, iar turismul nu face excepție”.
Regiunea Andaluzia, care reunește provinciile Almeria, Cadiz, Cordoba, Granada, Huelva, Jaen, Malaga și Sevilla, este una dintre cele mai populare destinații turistice din Spania, alături de Madrid și Catalonia.
Potrivit datelor oficiale publicate de autoritățile locale, Andaluzia a primit anul trecut 13,6 milioane de vizitatori internaționali, în creștere cu 12% față de anul precedent și cu 13% față de 2019, folosit drept reper de industria turismului fiindcă a fost ultimul an înaintea pandemiei de COVID-19 care a lovit puternic sectorul.