Unde si cum se duc banii de publicitate? Bogdan Prajisteanu, directorul agentiei MEC Romania, a discutat online cu cititorii
Cum influenteaza situatia economica si evenimentele din 2012 cheltuielile de publicitate ale companiilor? Cati bani de publicitate sunt „pe piata” si ce efecte au asupra relatiei dintre media, agentii si companii? Cat de bune sunt noile masuratori de audienta – pe baza carora sunt alocati banii de publicitate – in ochii agentiilor si clientilor? Bogdan Prajisteanu, directorul MEC Romania – una dintre cele mai active agentii de media din ultimii ani – a discutat online despre tendintele pietei de media si publicitate.
Bogdan Prajisteanu conduce MEC Romania, agentie ce face parte din reteaua MEC Global, operatiune a GroupM, grupul de investitii media al conglomeratului de comunicare WPP. Printre clientii agentiei se numara BCR, Beiersdorf, Colgate-Palmolive, Danone, URBB.
- Pe piata locala, MEC s-a remarcat in ultimii ani inclusiv prin dezvoltarea accelerata a activitatilor in zona online. La inceputul acestui an, seful MEC Interaction, Marius Pahomi, a parasit compania.
La nivel international, GroupM este una dintre retelele care preseaza pentru o mai mare eficienta a cheltuielilor de publicitate intr-un spatiu media aflat in continua schimbare. Chiar saptamana aceasta, in SUA, reteaua GroupM si Nielsen au anuntat o colaborare pentru crearea unui nou serviciu care sa integreze planificarea media si masuratorile de audienta pe televiziune si Internet. Scopul: „sa depaseasca provocarile ridicate in prezent de procesele separate de analiza, planificare si cumparare media pentru TV si Internet”. La inceputul acestui an, schimbarile de masurare a audientelorau declansatdispute si in Romania.
Nota Redactiei:
- Puneti intrebari folosind formularul de comentarii de la finalul articolului.
- Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
- Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
- Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate.
- Cele mai bune intrebari vor fi preluate intr-un interviu realizat de Costin Ionescu.