Uniunea agentiilor de publicitate reclama la Bruxelles ordonanta ce schimba regulile publicitatii TV si va cere Parlamentului sa o respinga
Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere Parlamentului Romaniei sa respinga ordonanta de urgenta de modificare a Legii audiovizualului, publicata vineri in Monitorul Oficial, despre care afirma ca are un „caracter profund anticoncurential”, potrivit unui comunicat de presa al organizatiei. Aceasta precizeaza ca va sesiza Comisia Europeana in acest caz si va solicita comisarului european pentru justitie Viviane Reding un punct de vedere in legatura cu „modul abuziv in care executivul a decis sa intervina in piata serviciilor media audiovizuale”.
Este prima pozitie oficiala a UAPR dupa ce vineri, in Monitorul Oficial, a fost publicata o ordonanta ce schimba radical relatiile dintre televiziuni, clienti de publicitate si agentii de publicitate. Vezi detalii despre aceasta ordonanta.
In comunicatul de luni este citat Radu Florescu, presedinte UAPR, potrivit caruia:
- „Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului, publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim „de urgenta”, desi nu aduce nici un beneficiu real economiei romanesti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei sa respinga acest act normativ injust”
- „In ciuda asigurarilor primite de catre UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 in forma sa initiala va fi supusa dezbaterii publice, desi s-a anuntat ca pentru promovarea actului normativ se va renunta la caracterul de urgenta, ea a fost publicata prin surprindere in Monitorul Oficial ceea ce face sa ne intrebam care este intentia reala din spatele acestei initiative legislative”
Anuntul UAPR vine la doua zile dupa ce IAA Romania – asociatie ce reprezinta interesele pietei de comunicare si marketing, de la agentii la clienti si furnizori media – a calificat publicarea ordonantei respective, fara consultari, drept „un fapt fara precedent si foarte grav”.
Comunicatul UAPR:
UAPR va cere Parlamentului sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului 504/2002
Bucuresti – 15 aprilie 2013: Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) va cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobat de guvern si publicat in Monitorul oficial din 13 aprilie 2013, in ciuda caracterului sau profund anticoncurential. De asemenea, UAPR va notifica Comisia Europeana si va solicita comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu modul abuziv in care executivul a decis sa intervina in piata serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competitiei economiei de piata.
„Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului, publicata in Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovada de netransparenta fata de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gandeste la Romania. Actul normativ a fost analizat si aprobat, in mod nejustificat, in regim „de urgenta”, desi nu aduce nici un beneficiu real economiei romanesti sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispozitie, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al Romaniei sa respinga acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu, Presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).
Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, asa cum a fost el publicat in Monitorul Oficial, UAPR aminteste ca acestea vor afecta intreaga piata, inclusiv clientii consumatori de publicitate, operatorii TV prin cablu dar si industria cinematografica romaneasca.
Actul normativ a fost criticat inca de la initiere de catre reprezentantii industriei serviciilor media audiovizuale din Romania si Uniunea Europeana, deoarece incalca principiul libertatii economice si are efecte negative asupra mediului concurential in care isi desfasoara activitatea toti actorii economici implicati in piata serviciilor media audiovizuale.
„In ciuda asigurarilor primite de catre UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 in forma sa initiala va fi supusa dezbaterii publice, desi s-a anuntat ca pentru promovarea actului normativ se va renunta la caracterul de urgenta, ea a fost publicata prin surprindere in Monitorul Oficial ceea ce face sa ne intrebam care este intentia reala din spatele acestei initiative legislative,” a continuat Radu Florescu.
In noiembrie 2012, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania a atras atentia executivului, printr-un document oficial, ca actul normativ are un profund impact negativ asupra mediului concurential prin favorizarea radiodifuzorilor. Propunerea ingradeste dreptul agentiilor de a-si construi campanii media integrate si afecteaza posibilitatea acestora de a folosi in mod egal, unitar si nediscriminatoriu, spatiile publicitare puse la dispozitie de trusturile media integrate.
Despre UAPR:
UAPR este o organizatie profesionala fondata in anul 2000, care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei de advertising si ridicarea standardelor profesionale. In acest sens, UAPR reuneste cele mai importante agentii de publicitate si de media de pe piata autohtona de publicitate.