Sari direct la conținut

UPDATE Agenția de Cadastru a lansat miercuri un nou serviciu online pentru evitarea cozilor la ghișee – extrasul de plan cadastral, dar acesta nu a putut fi accesat ore în șir

HotNews.ro
Extras, Foto: ANCPI
Extras, Foto: ANCPI

Extrasul de plan cadastral poate fi obținut online de către notari sau persoanele interesate, fără plata unui tarif de urgență, începând cu data de 8 ianuarie 2020, a anunțat miercuri Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Extrasul de plan cadastral pentru informare poate fi furnizat online, în aceleași condiții cu extrasul de carte funciară, în cazul în care imobilul pentru care se solicită documentul are geometrie în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Documentul poate fi primit pe loc și costă 15 lei, potrivit agenției.

UPDATE (13:20)Cititorii HotNews.ro au semnalat că serviciul nu este disponibil pe site-ul ANCPI. Contactați de HotNews.ro, reprezentanții Agenției de Cadastru au declarat că „a apărut o problemă tehnică ce va fi remediată în cel mai scurt timp”.

UPDATE2 (17:20) La 4 ore de la semnalarea incidentului tehnic, lucrurile s-au agravat. Niciun serviciu online nu mai este accesibil. ANCPI a afișat mesajul că ‘sistemul este oprit pentru activități de mentenanță’.

Click pentru a deschide

Ce a anunțat inițial Agenția de Cadastru în dimineața zilei de 8 ianuarie 2020:

Cererea online pentru extrasul pentru informare poate fi plasată la orice oră, iar plata se face cu ajutorul cardului.

  • ”Prin acest nou serviciu online încercăm să-i ajutăm pe cei interesați să evite drumurile la ghișeu. Procedura este cea pe care am creat-o și pentru eliberarea extrasului de carte funciară pentru informare: solicitantul își face un cont, plătește extrasul și acesta este eliberat pe loc, dacă actul respectiv este disponibil în format electronic”, a declarat Radu Codruț Ștefănescu, directorul general al ANCPI.

O altă modificare a Ordinul nr 16/2019 este eliminarea tarifului de 60 de lei, care trebuia achitat în cazul redepunerii cererilor respinse. Potrivit noilor prevederi, tariful de 60 de lei va fi plătit doar în cazul cererilor redepuse după expirarea termenului de 30 de zile calendaristice de la comunicarea respingerii acestora. În cazul cererilor depuse în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicarea respingerii acestora nu se achită niciun tarif suplimentar. În cazul cererilor tarifate incomplet, diferența de tarif se poate achita prin redepunerea cererii conform mențiunilor din încheierea de respingere.

Totodată, prin modificările aduse Ordinului 16/2019, sunt simplificate procedurile de tarifare a cererilor specifice, prin înlocuirea documentului distinct de încasare a tarifului cu un document de plată unic pentru cererile care au ca obiect imobile situate în raza teritorială a unui singur OCPI.

De asemenea, noile prevederi din Ordinul 16/2019 asigura celeritatea în soluționarea cererilor pentru care a fost achitat tarif de urgență, urmând ca aceste servicii să fie furnizate cu celeritate, dar nu mai târziu de 1/3 din termenul general.

  • Digitalizarea documentelor de cadastru: 2.461.596 de extrase de carte funciară au fost eliberate online în 2019

Până în prezent, în România sunt înregistrate aproximativ 14.500.000 de imobile, dintre care peste 2.400.000 au fost înregistrate de ANCPI, prin Programul național de cadastru și carte funciară 2015-2023 (PNCCF).

Digitalizarea documentelor de cadastru face parte din acest program. Numai în 2019, prin procesul de înregistrare sistematică au fost eliberate peste 1.200.000 de acte pentru proprietățile din toată țara.

Astfel, datorită programului de conversie a cărţilor funciare în format electronic, ANCPI a putut dezvolta, încă din anul 2017 serviciul pentru eliberarea online a extraselor de carte funciară de informare. În anul 2019 au fost eliberate online 2.461.596 de extrase de carte funciară.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro