UPDATE: Campania TVR pentru Summitul NATO, sustinuta de guvern cu 5 milioane de RON
Postul public de televiziune, in calitate de partener media oficial pentru Summitul NATO de la Bucuresti, promite o desfasurare de forte impresionanta pentru acoperirea evenimentului.
UPDATE: Potrivit TVR, suma alocata pentru aceasta campanie se ridica la 5,2 milioane de RON. Intr-un interviu acordat HotNews.ro, Claudiu Lucaci, cel care va coordona editorial aceasta campanie, afirma ca suma alocata in acest sens, pana acum, de guvern era de circa 5.000 RON.
Informatia pe scurt:
- Pana acum, guvernul a alocat SRTv 5.200.000 RON pentru campania TVR legata de Summitul NATO
- Oamenii pregatesc campania de doua luni, iar in perioada reuniunii se va lucra in trei ture
- TVR trebuie sa acorde sprijin tuturor organizatiilor media care vor sa acopere evenimentul
- Summit-ul a scos, temporar, din grila unele productii TV
Rep.: Ce costuri financiare implica parteneriatul media oferit de TVR Summitului NATO? Din ce surse vor fi acoperite aceste costuri?
Claudiu Lucaci: Televiziunea Romana a fost desemnata de catre NATO „national host broadcaster” pentru Summit-ul Aliantei Nord Atlantice care va avea loc la Bucuresti in perioada 2-4 aprilie. Pana in acest moment, suma alocata de guvern, asa cum a aparut si in M.O. nr. 0087 din 2008, este de 5.220 RON (n.r.: suma corecta este 5,22 milioane RON) si este destinata in exclusivitate logisticii necesare indeplinirii in bune conditii a acestei misiuni.
Rep.: De ce a decis TVR sa fie partener media oficial la acest eveniment?
C.L.: Decizia tine de misiunea de post public a TVR si de capacitatea noastra de mobilizare din punct de vedere tehnic si editorial, pentru o productie complexa la standardele cerute de organizatori.
Rep.: Prin ce documente este fundamentat acest parteneriat? Exista clauze de exclusivitate? Daca da, cum vor afecta acestea posibilitatea altor televiziuni de a acoperi summitul NATO?
C.L.: Parteneriatul SRTV-M.A.E. se bazeaza pe decizia organizatorilor summitului de a alege televiziunea publica drept national host broadcaster pentru acoperirea evenimentului. Deocamdata nu exista un protocol de colaborare, ca urmare nu exista clauze speciale. Singura obligativitate a TVR este de a furniza servicii media in mod egal tuturor organizatiilor media care vor fi prezente la summit.
TVR acorda sprijin logistic si tehnic tuturor organizatiilor media care doresc sa asigure transmisii live sau inregistrate, conform cerintelor impuse de organizatori. In plus, SRTV va acoperi toate evenimentele video din zilele summitului inclusiv sosirile la aeroport si momentele conexe summitului. TVRI va transmite live toate aceste momente. Decizia acoperirii mediatice a summitului pe canalul 1 al TVR este strict editoriala si este o consecinta a obiectivului TVR de a derula o campanie de informare si prezentare.
Echipa editoriala munceste de doua luni la campanie, in paralel cu treburile curente
Rep.: In ce constau, exact, mijloacele tehnice si editoriale „impresionante”, cum le califica recent, TVR, intr-un comunicat, pe care postul le va mobiliza si cum vor fi afectate activitatile tehnice si editoriale curente ale TVR de aceasta mobilizare?
C.L.: In contextul in care summit-ul NATO de la Bucuresti va reuni oficiali din 49 de tari, Televiziunea Romana va asigura, pentru tarile participante interesate, transmisii live sau inregistrate, va avea la fata locului sase care de transmisie, cinci DSNG-uri (Digital Satellite News Gathering – unitate mobila de transmisie a stirilor prin satelit), echipe de relee terestre, trei echipe de JE Beta, 20 de camere portabile, teleficare, echipamente pentru asigurarea iluminatului interior si importante echipe de profesionisti. Se va lucra in trei ture, pentru a deservi partenerii straini (de la Noua Zeelanda si Australia pana la Canada si S.U.A.). Transmisiile vor fi terestre (prin releu), satelit (DSNG sau prin antenele SRTv) sau fibra.
Din punct de vedere editorial avem o desfasurare de forte impresionanta. Mai multe departamente: stiri, productie editoriala, productie artistica sunt angrenate in derularea campaniei. In echipa editoriala au fost cooptati realizatori de emisiuni, comentatori de politica externa si redactori.
Pentru realizarea documentarelor si a fiselor NATO de campanie am apelat la unii dintre cei mai buni cunoscatori ai relatiilor internationale. Redactia de stiri externe si alti realizatori din TVR au facut un efort deosebit sa ofere publicului o imagine comprehensiva a celor sase decenii de existenta a Aliantei. Imagini de arhiva, interviuri in exclusivitate, filmari in zone de conflict ale corespondentilor nostri speciali au fost utilizate pentru completarea informatiilor obtinute din surse publice.
Efortul nostru este deosebit pentru ca echipa editoriala desfasoara aceasta campanie de doua luni in paralel cu sarcinile editoriale curente. Activitatile editoriale si tehnice nu sunt afectate in niciun fel tocmai pentru ca am avut in vedere aceasta dificultate: jurnalistii nu pot fi detasati din zonele unde isi desfasoara activitatea de zi cu zi.
Rep.: Ce emisiuni din grila obisnuita vor fi afectate de cresterea numarului de emisiuni dedicate summit-ului?
C.L.: Spatiile de emisie pentru documentare nu au afectat alte emisiuni. In aceasta perioada o parte dintre productii sunt scoase temporar din grila sau au fost mutate la alte ore. Sinigurele modificari importante vor fi in zilele de summit unde vom fi pregatiti sa acoperim 5-6 ore de emisie zilnic.