Sari direct la conținut

UPDATE Dupa Vodafone si Cosmote, si Orange a lansat "o harta online" prin care utilizatorii pot consulta acoperirea de voce si date din tara. Aplicatia prezinta probleme tehnice

HotNews.ro
Harti de acoperire, Foto: Hotnews
Harti de acoperire, Foto: Hotnews

Orange a lansat martio aplicatie online care, sub forma unei harti interactive ofera utilizatorilor informatii despre calitatea semnalului operatorului si posibilitatea de a reclama problemele de acoperire. Initiativa nu este singulara. Primul operator care a introdus o astfel de harta cu semnalul 3G din tara a fost Vodafone, in luna aprilie a anului trecut, iar patru luni mai tarziu un serviciu similar a fost lansat de Cosmote. Cine verifica daca aceste date sunt corecte? Obligatiile de acoperire asumate de operatori prin licente sunt verificate de autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM), iar nerespectarea obligatiilor asumate prin contracte fata de utilizatori, precum garantarea semnalului in anumiti parametri, poate fi semnalata autoritatii pentru protectia consumatorilor (ANPC).

Incepand de marti, utilizatorii pot verifica pe site-ul Orange daca operatorul are acoperire intr-o anumita localitate din tara, ce fel de tehnologie este disponibila in zona respectiva si calitatea semnalului. Pentru aceste informatii utilizatorii pot accesa o harta interactiva a tarii sau completa campurile de cautare cu numele localitatii sau al strazii. In plus, tot prin aceasta aplicatie utilizatorii pot transmite online catre Orange eventualele sesizari cu problemele de acoperire pe care le are operatorul.

Orange este al treilea operator de telefonie mobila care introduce o astfel de harta interactiva cu acoperirea de voce si date a retelei la nivelul tarii. Primul operator care a lansat o astfel de aplicatie a fost Vodafone, in luna aprilie a anului trecut, iar cateva luni mai tarziu, in august, o aplicatie similara a fost lansata si de Cosmote.

Cine verifica totusi corectitudinea informatiilor afisate de operatorii de telefonie mobila si unde se pot adresa utilizatorii in cazul in care aceste date nu sunt chiar cele din realitate.

Contactat pe acest subiect inca din luna august a anului trecut, Catalin Marinescu, presedintele ANCOM, preciza ca autoritatea de reglementare in comunicatii are drept atributii doar verificarea obligatiilor din licente.

„ANCOM urmareste ca semnalul radio sa fie prezent in parametrii stabiliti prin licenta, in conformitate cu obligatiile asumate, in toate locurile de masurare. In cazul in care operatorii nu isi respecta obligatiile asumate fata de utilizator prin contract (garantarea semnalului in anumiti parametrii, in anumite zone), acestia se pot adresa ANPC. In masura in care anumite aspecte tehnice ale unei situatii investigate ar putea depasi sfera de competente a ANPC, ANCOM ii poate oferi consultanta de specialitate, in baza protocolului de colaborare incheiat intre cele doua institutii”, declara acesta pentru HotNews.ro la acel moment.

Eroare data de aplicatia Orange

Eroare a aplicatiei Orange

Foto: Hotnews

UPDATE1 : Aplicatia Orange are serioase probleme tehnice

Aplicatia lansata marti de Orange pare sa aiba serioase probleme tehnice. In cursul zilei, HotNews.ro a testat aceasta solutie si aplicatia putea fi accesata. Totusi, aplicatia oferea in anumite cazuri un mesaj de eroare prin care utilizatorii erau instiintati ca situatia apare „datorita unor lucrari de intretinere a acestei aplicatii”.

Momentan aceasta aplicatie nu poate fi accesata, lucru constatat cel putin incepand cu ora 19.00. Un cititor semnaleaza in jurul orei 17.40 pe platforma WebPR.ro, la comunicatul dat marti de Orange, ca a incercat aceasta aplicatie dar ca i s-a blocat.

  • UPDATE 2 Orange: Aplicatia a avut probleme marti deoarece a fost accesata simultan de un numar foarte mare de utilizatori

Oficialii Orange au precizat joi pentru HotNews.ro faptul ca in prezent aplicatia functioneaza corespunzator si ca problema aparuta marti s-a datorat accesarii simultane a aplicatiei de catre un numar foarte mare de utilizatori.

„Aplicatia a avut probleme marti, de la ora 13 pana la 19:45. Motivul principal a fost accesarea aplicatiei de catre un numar foarte mare de clienti simultan (aproximativ 6000). Interesul clientilor s-a concentrat pe functionalitatea optiunilor noi, lansate in premiera, si in special asupra tutorialelor. Numarul accesarilor a depasit asteptarile Orange. Problema s-a remediat, iar de atunci aplicatia functioneaza fara probleme”, au comunicat oficialii Orange Romania.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro