UPDATE: Lupta pe piata serviciilor de informatii privind abonatii: InfoClick ar putea castiga un numar care aminteste de 931 al Romtelecom
Numarul 118931, detinut in prezent de compania „Il Numero Italia” ar putea fi cedat in viitorul apropiat catre InfoClick, furnizorul de serviciu universal care ofera un serviciu de informatii privind abonatii de telefonie din Romania la 118800. Autoritatea de reglementare in comunicatii a initiat o consultare publica privind impactul unei astfel de actiuni, in conditile in care combinatia de cifre 931 este una foarte cunoscuta, fiind utilizata anterior de Romtelecom pentru propriul serviciu de informare privind abonatii.
In pofida faptului ca se indeplinesc anumite conditii privind cedarea acestui numar, autoritatea de reglementare a considerat ca preluarea acestui numar de InfoClick ar putea avea un impact semnificativ pe segmentul de piata aferent serviciilor de informatii privind abonatii din punctul de vedere al concurentei existente sau potentiale pe acest segment.
„Numarul 118931 este un numar cu o potentiala valoare economica deosebita, combinatia de cifre 931 fiind o combinatie foarte cunoscuta, care a fost utilizata pana la data de 28 decembrie 2009 de Romtelecom pentru furnizarea propriului serviciu de informatii privind abonatii”, se arata in comunicatul ANCOM.
Potrivit documentului scos de autoritate spre consultare publica, numarul 118931 a fost castigat de catre Societatea Comerciala „Il Numero Italia” prin tragere la sorti, compania avand interdictia de a ceda acest numar timp de un an de la alocare, termen care a expirat pe 29 noiembrie 2009. Pe 9 decembrie 2009, autoritatea a primit solicitarea de cedare a acestui numar catre InfoClick.
Romtelecom: Vom analiza posibilul impact
Contactati de HotNews.ro oficialii Romtelecom au precizat ca vor analiza impactul posibil al unei astfel de masuri.
„Vom analiza impactul acestui transfer asupra Romtelecom, avind in vedere ca n-am putut pastra numarul 931 dupa ce l-am administrat peste 20 de ani, timp in care a fost o referinta pentru romani”, a declarat pentru HotNews.ro Cristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.
In prezent, serviciul Romtelecom de informatii numere clienti este apelabil la 118932, numar la care „persoanele care suna pot solicita orice numar din reteaua Romtelecom, compania propunandu-si sa ofere in curand si numere din alte retele. Conditia este ca persoana fizica sau companie al carei numar este solicitat sa nu fi optat ca numarul sau sa figureze ca fiind neinformabil. (Daca un client Romtelecom face o solicitare in acest sens, numarul acestuia nu mai figureaza in baza de date a companiei.).
Conform informatiilor Romtelecom, numarul 118932 este apelabil in acest moment din retelele Romtelecom, Cosmote, Vodafone si Orange, dar este accesibil si pentru romanii din strainatate care suna din orice retea fixa sau mobila care are contract de interconectare incheiat cu Romtelecom.
InfoClick vrea sa preia 118931 pentru un nou serviciu de informatii cu valoare adaugata
De cealalta parte, InfoClick, desemnat furnizor de serviciu universal pentru serviciul de informatii privind abonatii si registrul abonatilor cu toti utilizatorii de telefonie fixa si mobila din Romania care si-au exprimat acordul pentru ca numerele sa le fie facute publice, ofera acest serviciu la numarul 118800. Oficialii companiei au precizat pentru HotNews.ro ce planuri au legate de acest numar.
„Infoclick intentioneaza sa preia numarul 118 931, care, conform licentei de utilizare a numarului, poate fi cedat de catre Societatea Comerciala „Il Numero Italia” S.R.L., cu scopul de a lansa un nou serviciu de informatii cu valoare adaugata. Infoclick este o companie specializata in furnizarea serviciilor de informatii telefonice si prin urmare, are in vedere dezvoltarea businessului sau pe piata locala printr-o strategie ce vizeaza, printre altele, servicii pentru segmente de nisa si clienti corporate”, au precizat pentru HotNews.ro reprezentantii Infoclick.
Conform informatiilor InfoClick in luna noiembrie a anului trecut, in baza de date erau circa trei milioane de contacte, utilizatori a 24 de operatori la nivel national.