Sari direct la conținut

UPDATE Ministerul Justitiei aloca fonduri publice de peste 6,2 milioane euro intr-un sistem informatic integrat de inregistrare a sedintelor de judecata

HotNews.ro

Ministerul Justitiei a lansat o licitatie restransa accelerata pentru crearea unui sistem informatic integrat de inregistrare a sedintelor de judecata, contract in valoare estimata la peste 6,2 milioane euro pentru care se vor aloca fonduri bugetare, potrivit unui anuntat publicat miercuri pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Potrivit legii, sistemul ar trebui implementat pana la sfarsitul acestui an, si ar trebui sa ofere suport digital pentru inregistrarea audio a sedintelor de judecata din toate salile din instantele de pe teritoriul Romaniei si transcrierea ulterioara a acestora, ca masura anticoruptie si de crestere a transparentei actului judiciar.

Ministerul Justitiei mentioneaza in anuntul facut miercuri pe SEAP ca a demarat o licitatie restransa accelerata pentru crearea acestui sistem „datorita obligatiei legale si necesitatii implementarii proiectului pana la finele anului 2010”.

Contractul, a carui valoare estimata depaseste 26,2 milioane lei (peste 6,2 milioane euro inclusiv TVA) are ca termen de finalizare 5 luni de la data atribuirii si va fi finantat din fonduri bugetare.

Conform specificatiilor din Caietul de Sarcini, „Ministerul Justitiei doreste implementarea unei solutii integrate digitale, care sa asigure suportul pentru implementarea cerintelor legale (Legea 304/2003 art.13; termen pentru punerea in aplicare prorogat pana la 01.01.2011) cu privire la inregistrarea audio a sedintelor de judecata din toate salile din instantele de pe teritoriul Romaniei si transcrierea ulterioara a acestora, ca masura anticoruptie si de crestere a transparentei actului judiciar”.

In privinta conditiilor de participare la licitatie, ofertantilor li se cere printre altele ca media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani (2007, 2008 si 2009) sa fie de minim 11,05 milioane lei.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 26 iunie, deschiderea ofertelor urmand sa aiba loc pe 30 iunie.

  • Unde va fi aplicat acest sistem

Potrivit informatiilor din caietul de sarcini, sistemul integrat digital de inregistrare audio care va fi implementat de Ministerul Justitiei urmeaza a fi instalat in toate instantele :

-15 curti de apel

– 41 tribunale (unul pentru fiecare judet si unul in Bucuresti)

– 4 tribunale specializate (3 tribunale comerciale si unul pentru minori si familie)

– 179 judecatorii.

Sistemul urmeaza a fi instalat initial in 672 sali de judecata si 241 sali de consiliu, din toate instantele de judecata.

  • Ministerul Justitiei foloseste tehnologia Microsoft

In caietul de sarcini se mai mentioneaza ca ofertantii ar trebui sa tina cont ca ministerul Justitiei utilizeaza tehnologia Microsoft si ca in cadrul proiectului va fi necesara interfatarea cu platforme tehnologice Microsoft.

„Ministerul Justiţiei utilizează tehnologia Microsoft (pentru sistemele de operare de pe staţii şi servere, suita Microsoft Office pe staţii de lucru şi sistemul de gestiune a bazelor de date Microsoft SQL Server), licenţele software pentru aceste produse fiind asigurate în baza contractului cadru semnat de Guvernul României cu compania Microsoft sau prin achiziţii publice din fonduri Phare sau buget de stat.

În cadrul proiectului fiind necesară interfaţarea cu platforme tehnologice Microsoft (sisteme de operare, suită Office şi sistem de gestiune a bazelor de date) este necesar ca ofertantul să ţină cont de această particularitate în formularea soluţiei”, se mentioneaza in document.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro