Sari direct la conținut

UPDATE: Protest fata de lipsa de interventie a CSA la abuzurile din piata asigurarilor auto. Arbitrul asigurarilor: Nu noi stabilim si aprobam tarifele RCA si CASCO

HotNews.ro

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care reprezinta interesele a peste 400 de service-uri auto va organiza saptamana viitoare un protest in fata sediului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Reprezentantii ASSAI spun ca este nejustificata cresterea RCA si ca protestul lor vizeaza atat abuzurile comise de catre unii asiguratori cat si lipsa de interventie a CSA. In replica, arbitrul pietei asigurarilor declara ca nu are atributii legale sa intervina in litigii intre asiguratori si service-uri, sustinand ca anul trecut a solutionat favorabil circa 50% din totalul de 6.225 de reclamatii.

“CSA, cu sprijinul ori cu forta legislativa impusa, permite fara precedent degradarea serviciilor de despagubire auto”, se arata in comunicatul ASSAI.

Cresterea nejustificata a tarifelor RCA si lipsa de interventie a CSA

Asociatia mai spune ca este nejustificata cresterea tarifelor RCA pentru 2010, atragand atentia ca in ultimii 5 ani acestea au crescut de peste patru ori.

“Problema este ca statul roman, cu concursul CSA, te obliga sa platesti o asigurare obligatorie din ce in ce mai scumpa, dar nu garanteaza calitatea serviciilor”, a declarat Cristian Muntean, director ASSAI.

Potrivit datelor ASSAI criza financiara coroborata cu gestiunea proasta a CSA a dus la desfiintarea a 17% din service-urile auto din Romania. Astfel, au fost concediati 10.000 de angajati.

“Service-urile auto sunt direct afectate de modul in care unele societati de asigurari despagubesc incomplet, cu intarziere sau deloc cetatenii asigurati, toate aceste situatii desfasurandu-se sub ‘supravegherea’ Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor”, spune Cristian Muntean.

Prin acest protest reprezentantii ASSAI spun ca isi doresc sa reduca “abuzurile asupra asiguratului din partea asiguratorilor rau platnici care profita de lipsa de educatie, de saracia cetateanului sau de lipsa unui cadru legal in care sa primeze interesele asiguratului”.

Protestul va avea loc luni 8 februarie intre orele 11-12 in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.

CSA spune ca nu are atributii legale sa solutioneze litigii intre asiguratori si service-uri

In replica, autoritatea de supraveghere a pietei asigurarilor a precizat miercuri ca „nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si societatile de asigurare”.

Oficialii CSA mentioneaza ca potrivit atributiilor legale, pentru protejarea intereselor asiguratilor, autoritatea acorda atentie in special analizarii si rezolvarii reclamatiilor, circa 50% dintre acestea fiind rezolvate favorabil in 2009.

„In vederea protejarii intereselor asiguratilor, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor prin atributiile sale conferite de lege, acorda o importanta deosebita analizarii si rezolvarii tuturor reclamatiilor primite de la asigurati/ pagubiti/ beneficiari / alte persoane fizice si juridice, care apeleaza la serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor de asigurare, acestea constituind, in acelasi timp, o importanta sursa de informatii pentru munca de supraveghere si control. Astfel, din 6.225 reclamatii inregistrate in cursul anului 2009, aproximativ 50% au fost solutionate favorabil”, se arata in comunicatul CSA.

Cat despre rezolvarea „solutionarilor nefavorabile a petitiilor primite”, autoritatea indeamna petitionarii sa se adreseze autoritatilor „care au competente legale pentru solutionarea cazurilor prezentate (de exemplu: intentia de obtinere a unor sume de despagubire necuvenite din punct de vedere legal, petitionarii neavand calitatea de asigurati; cereri de rezolvare a unor conflicte de munca intre asigurator si salariatii sau colaboratorii acestuia; sesizari privind calitatea reparatiilor efectuate in unitatile service; derularea defectuoasa a contractelor de leasing).

In final, autoritatea solicita asiguratorilor si reprezentantilor ASSAI „sa gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea conflictului creat”.

Update: CSA: Tarifele RCA si CASCO sunt stabilite exclusiv de asiguratori, in baza liberei concurente. Tarifele sunt doar notificate CSA

Acuzand „informatii eronate puse in circulatie de ASSAI referitoare la pretul politelor RCA si CASCO”, CSA a revenit miercuri cu un nou comunicat in care aminteste ca aceste tarife sunt stabilite exclusiv de catre asiguratori si ca autorizarea lor nu revine Comisiei.

„Tarifele politelor RCA sunt stabilite exclusiv de catre societatile de asigurare, care sunt operatori privati. Societatile de asigurare isi stabilesc aceste tarife in baza liberei concurente, iar tarifele sunt notificate si nu aprobate de catre CSA. Printre cauzele care duc la cresterea tarifelor politelor RCA, potrivit declaratiilor asiguratorilor, sunt cresterea numarului de accidente, dar si adaosurile comerciale, enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto”, a mai precizat CSA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro