UPDATE Romtelecom sustine ca posturile PRO TV, Acasa si MTV ar putea sa dispara din grila abonatilor Dolce. Pro TV: Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea sa plateasca un pret care sa exprime valoarea canalelor Pro
„Exista o probabilitate ridicata ca, incepand cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom sa fie nevoita sa inceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV, inclusiv MTV Romania si VH1”, arata Romtelecom intr-un comunicat de presa. Posibila disparitie a canalelor de televiziune detinute de grupul PRO din grila Dolce este cauzata, potrivit Romtelecom, de lipsa rezultatelor in negocierile dintre cele doua parti.
Daca negocierile esueaza, cele 11 canale vor disparea de pe platformele de satelit si IPTV ale Romtelecom (Dolce si Docle TV), abonatii NextGen (compania de cablu a Romtelecom) ar putea viziona in continuare postul PRO in baza principiului must-carry.
UPDATE 15.10 La randul sau, Pro TV S.A. a emis un comunicat, citat de Mediafax, in care arata ca „Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele Pro TV un pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele Pro TV o reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom”.
Potrivit comunicatului Pro TV S.A., citat de Mediafax:
- „In decursul negocierilor incepute in luna septembrie, Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele Pro TV un pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele Pro TV o reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom”, precizeaza un comunicat al postului.
- Anca Budinschi, director general Pro TV S.A.: „Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazeaza in primul rand pe atractivitatea Pro TV si a altor canale romanesti, care determina intr-o proportie covarsitoare decizia de abonare. Pro TV face in fiecare an investitii masive in continut pentru a satisface asteptarile telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui continut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obtin venituri din abonamente, sa se reflecte in pretul pe care furnizorii acestor servicii il vor plati de acum inainte PRO TV”.
- PRO TV regreta aceasta situatie si isi informeaza telespectatorii asupra alternativelor de receptionare a canalelor PRO TV: semnalele terestre pentru canalul PRO TV; toti ceilalti distribuitori de cablu si satelit, precum si voyo.ro, pentru intreg pachetul de canale PRO TV SA. (Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema, Acasa Gold, sport.ro, MTV, Pro TV International).
La data de 30 septembrie 2012, Romtelecom avea peste 1,21 milioane abonati la serviciile TV (DTH, IPTV si Cablu).
- Pro TV este singurul post pe care Romtelecom este obligat sa-l retransmita in continuare, dar numai pe platforma de cablu, nu si pe platforma DTH Dolce. Aceasta, pentru ca postul Pro TV este singurul din grupul Pro pentru care se aplica principiul „must carry” – referitor la posturile libere la retransmisie si fara conditionari tehnice sau financiare, pe care cablistii (dar nu si operatorii DTH) sunt obligati sa-i includa in grile in functie de audienta.
UPDATE 14.40: Surse din piata media sustin ca grupul PRO ar fi cerut venituri de trei ori mai mari decit in acest moment.
Comunicatul integral al Romtelecom:
Negocierile dintre Grupul ProTV S.A. si Romtelecom, inca in desfasurare
Romtelecom si ProTV S.A. negociaza de mai multe luni cu privire la continuarea difuzarii celor 11 canale TV ale grupului, pe platformele de televiziune ale Romtelecom.
Avand in vedere ca, pana la acest moment, nu s-a ajuns la nicio concluzie, exista o probabilitate ridicata ca, incepand cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom sa fie nevoita sa inceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV, inclusiv MTV Romania si VH1.
Pe aceasta cale, Romtelecom doreste sa isi asigure clientii ca, in toata aceasta perioada, a negociat cu buna credinta cu partenerul sau, Pro TV S.A, facand toate eforturile pentru a proteja interesele financiare ale clientilor sai pentru a avea un abonament la un pret rezonabil.
Pe parcursul negocierilor, ProTV S.A. a solicitat Romtelecom o crestere semnificativa a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, in mod automat, costuri mai mari pentru clientii Romtelecom.
Tinand cont de faptul ca fiecare leu conteaza pentru clientii sai, Romtelecom doreste sa ii asigure pe acestia de toata deschiderea si buna vointa de a face toate eforturile pentru a ajunge la o intelegere cu Pro TV S.A, cu privire la un pret stabil si rezonabil pentru transmiterea celor 11 canale ale grupului, exprimandu-si, in acelasi timp, speranta ca si Pro TV S.A tine cont de interesul telespectatorilor romani.
Romtelecom isi exprima regretul pentru orice potentiale inconveniente ale clientilor sai, din motive independente de companie. In acelasi timp, Romtelecom doreste sa isi informeze clientii ca, pentru a compensa posibila retragere a celor 11 canale, compania le va oferi acestora alte canale TV de cea mai buna calitate, incepand cu data de 3 ianuarie 2013.