Sari direct la conținut

Următorul tronson care va fi gata din drumul expres Craiova – Pitești: Cum arată acum bucata care va ocoli Slatina și unde mai sunt lucrări de terminat

HotNews.ro
Drumul Expres DEx 12 Craiova - Pitesti - subtraversarile de la Ganeasa din zona Slatina, Foto: Captura YouTube
Drumul Expres DEx 12 Craiova - Pitesti - subtraversarile de la Ganeasa din zona Slatina, Foto: Captura YouTube

Următorul tronson de drum expres care se va deschide în România e doar la circa o lună distanță de inaugurare și va veni exact în continuarea celor 18 km care ocolesc Balșul și care au fost deschiși în urmă cu o săptămână.

România a inaugurat joi primii săi kilometri adevărați de drum expres, 18 km care ocolesc Balșul, dar în același timp, lucrările se apropie de final și pe următorul tronson .

Românii de la UMB lucrează de zor și pe următorii circa 20 de kilometri (tronsonul 2) în continuare până după Slatina și care sunt și ei aproape de finalizare. În total UMB mai lucrează și pe tronsonul 3 (31,75km) și tronsonul 4 (31,8 km), lucrări ce ar urma să fie gata anul următor.

Când va putea fi deschisă circulație și pe următorul tronson, de la Balș până după Slatina?

  • „Perfect fezabil în aproximativ o lună de zile, în condițiile în care al doilea pod feroviar peste DEx12 din zona Găneasa (minutul 1.50) va fi executat sub trafic și în nodul Valea Mare (Slatina Est) vor fi construite rapid girațiile și două bretele de intrare/ieșire”, apreciază Pro Infrastructura.
  • „Solicităm antreprenorului general și oficialilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile tehnice și birocratice pentru a da drumul traficului pe segmentul Piatra Olt-Valea Mare, cel târziu la final de mai, început de iunie, astfel încât șoferii să scape definitiv de coșmarul traversării orașelor Slatina și Balș, iar localnicii să respire aer (mai) curat!”, notează asociația.

Unde mai sunt lucrări de executat pe tronsonul de drum expres care va ocoli Slatina?

  • Zona subtraversărilor de la Găneasa – minutul 1:46 din videoul de mai jos
  • Zona organizării de șantier și fabricii de grinzi montată în șantier – minutul 3:12 – 4:16.
  • Zona conectării podului peste Olt și balta Milcov cu restul drumului expres – minutul 6:14
  • Zona descărcării traficului în DN65 (E574) – minutul 12:55

Harta Drumului Expres Craiova – Pitești deschis circulației:

1. Balș – Piatra Olt – deschis circulației pe 21 aprilie 2022

2. Piatra Olt – Slatina (Valea Mare) – urmează să fie deschis circulației în iunie 2022

DEx12 Tronsonul 2: Balș – Slatina

Lungime: 39,85 km

Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km

Constructor: UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct (România)

Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)

Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în 2019) – 12 luni proiectare – 24 luni execuție

Termen de finalizare: Q2 2022

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Platforma: 22,00 metri

Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri

Spațiu median: 3,00 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

–-

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro