USR cere demisia ministrului Transporturilor Felix Stroe pentru planificarea bugetului din 2018: Subfinanteaza grav santierele de autostrazi in curs de derulare
Deputatii USR Catalin Drula si Ionut Mosteanu cer demisia ministrului Transporturilor Felix Stroe care nu s-a prezentat, marti, la dezbaterile din comisiile de specialitate din Parlament pe Legea bugetului pentru anul 2018. Parlamentarii USR atrag atentia ca Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2018 subfinanteaza grav santierele de autostrazi in curs de derulare, dar si ca in comisiile de specialitate din Parlament amendamentele depuse nu au fost discutate.
„Ministrul Stroe nu s-a prezentat la dezbaterile din Comisie, deci intelegem ca nu-si asuma acest buget si da un semnal ca si dumnealui i se pare umilitor bugetul din anul acesta al Ministerului Transporturilor. Un ministru trebuie sa dea dovada de curaj si de asumarea demnitatii publice cu care a fost investit. Un gest de onoare ar fi sa-si dea demisia”, a declarat deputatul USR Catalin Drula, potrivit unui comunicat al partidului politic.
Mai mult, deputatii USR atrag atentia ca intr-o situatie fara precedent in Parlamentul Romaniei, amendamentele la Legea bugetului nu s-au discutat in comisiile de specialitate. Desi au fost depuse 188 de amendamente la bugetul Ministerului Transporturilor, comisiile reunite pentru Transport si Infrastructura au decis prin vot (11 pentru, 9 impotriva, o abtinere) sa trimita amendamentele direct la Comisia de Buget-Finante, fara sa le discute cu reprezentantii Ministerul Transporturilor.
„Asistam la un simulacru de dezbatere parlamentara. Coalitia PSD-ALDE a decis sa astazi sa blocheze dezbaterea pe amendamente in comisiile de specialitate. Practic, au pus pumnul in gura parlamentarilor opozitiei. Rolul comisiilor de specialitate este sa discute cu reprezentantii ministerului si sa dea aviz pe amendamentele propuse de parlamentari”, a explicat deputatul USR Ionut Mosteanu.
Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2018 subfinanteaza grav santierele de autostrazi in curs de derulare: Bucuresti-Brasov, Lugoj-Deva, Sebes-Turda. De asemenea, pentru al doilea an consecutiv este subfinantata major intretinerea infrastructurii rutiere – suma alocata fiind la jumatate fata de 2016. USR semnaleaza ca sunt proiecte de infrastructura care au alocare zero in bugetul pentru 2018, desi au contracte semnate si CNAIR-ul s-a laudat cu ele: varianta de ocolire Comarnic, zero, centura Radauti, zero, pasajul de la Domnesti, zero.
USR a depus mai multe amendamente pentru a obtine alocari mai mari pentru proiectele majore de infrastructura (autostrada Bucuresti-Brasov, autostrada Lugoj-Deva, autostrada Sebes-Turda), dar si pentru suplimentarea cu cate 200 de milioane de lei a fondurilor alocate intretinerii infrastructurii rutiere si respectiv infrastructurii feroviare.