Sari direct la conținut

Utilizatorii Facebook din Europa vor fi în continuare obligați să accepte publicitatea personalizată, dar vor avea posibilitatea de a  pune câteva limite

HotNews.ro

Ca parte a noilor termeni și condiții, utilizatorii Facebook vor trebui în continuare să accepte publicitatea țintită, fiindcă Facebook ”este un serviciu finanțat prin publicitate”, scrie Reuters, citând un director al companiei. Utilizatorii vor putea limita tipurile de date cu care sunt ”luați la țintă”, dar Facebook vrea să își conserve modelul economic care i-a permis să aibă rezultate financiare record de la an la an.

Rob Sherman, director adjunct pe securitate la Facebook, spune că rețeaua începe săptămâna aceasta să solicite permisiunea user-ilor în legătura cu modul în care sunt utilizate datele lor, însă nu va exista posibilitatea ca un utilizator să nu mai primească publicitate ”targhetată”.

”Facebook este un serviciu susținut de publicitate”, spune Sherman. care adaugă că utilizatorii vor putea limita într-o anumită măsură tipurile de date cu care sunt targhetați. ”Toate reclamele de pe Facebook sunt personalizate într-un anumit mod. Dar asta este valabil și pentru reclamele din offline”, spune Sherman. ”Oamenii pot alege să nu mai fie pe Facebook, dacă doresc asta”, mai spune el.

Noile setări de confidențialitate, cele simplificate, le vor apărea pe desktop, laptop și pe telefoane utilizatorilor din UE în aceste zile și pe plan global în următoarele luni. Prioritatea este Europa, datorită noilor reguli GDPR care intră în vigoare în luna mai.

Pe majoritatea dintre meniurile din Setări nu va exista opțiunea Decline (Refuz) și cel mai des vor apărea mesajele ”accept and continue” sau “manage data setting,” (gestionează reglajele în legătură cu datele).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro