Sari direct la conținut

Va fi gata în 2023 Autostrada A0 Sud unde sunt în întârziere grecii de la Aktor, așa cum zice Grindeanu? „Cu mobilizarea actuală, avem emoții și pentru 2024”

HotNews.ro
Centurile Capitalei - Proiectele rutiere în lucru: A0, pasaje și lărgirea DNCB, Foto: Hotnews
Centurile Capitalei - Proiectele rutiere în lucru: A0, pasaje și lărgirea DNCB, Foto: Hotnews

Ministrul Transporturilor continuă seria de „declarații aiuritoare”, consideră Asociația Pro Infrastuctura, care demontează ultima predicție a lui Sorin Grindeanu: că Aktor va inaugura lotul 3 din Autostrada A0 din Sudul Capitalei la final de 2023, în condițiile în care abia e la 30% stadiu fizic.

„Hat trick cu declarații aiuritoare marca Grindeanu. După ce în 27 ianuarie ministrul ne anunța că DEx6 Galați-Brăila se deschide în 2023, iar pe 10 februarie încerca să ne convingă că nu poate face nimic pe Centura Timișoara în problema Urseni, acum două zile inventează cea mai bună glumă din mandat: Aktor inaugurează în 2023 lotul 3 din Autostrada A0 Sud, adică „vii pe autostradă de la Pitești și te duci până la Constanța doar pe autostradă”, scrie Asociația Pro Infrastructura (API).

Potrivit asociației, grecii sunt la un progres fizic de nici 30% după 16 luni din cele 30 pe care le au la dispoziție pentru execuție.

„Doar lotul 2 din A0 Sud este sigur de inaugurare în 2023”

„Faceți voi calculul. Bașca, Aktor are termen contractual de finalizare în aprilie 2024. Va fi cu siguranță mult depășit. De fapt, cu „mobilizarea” actuală, începem să avem emoții că vom circula între A1 și DN6 în 2024, ce să mai vorbim de 2023!”, scrie Pro Infrastructura.

„Mai mult, doar lotul 2 (DN6-DN5) este sigur de inaugurare în 2023, iar lotul 1 (DN5-A2) are termen septembrie 2023 dar realitatea din teren ne duce mai degrabă la limită, în decembrie”, notează API.

„Înțelegem că atitudinea domnului Grindeanu din ultima perioadă are motivații politice pe care nu vrem să le comentăm. Poate dorește să inventeze obiective imposibile doar ca să aibă cu ce să-i scoată ochii celui care-i va lua locul. Sau poate s-a plictisit ori nu îl (mai) interesează ce urmări au declarațiile iresponsabile lansate public. Sau pur și simplu nu înțelege că este mințit și dezinformat chiar de oamenii din subordine. Cert este că aceste derapaje fac foarte mult rău proiectelor și domeniului transporturilor în general, atât la nivel privat (antreprenori, proiectanți) cât și la stat, unde ministrul ar trebui să fie un lider veritabil care să aducă viziune, energie și soluții… sau măcar să aibă un minim de claritate, înțelegere și chef de muncă”, notează Asociația.

Cum arăta Lotul 3 din A0 Sud la final de ianuarie 2023:

A0 Sud – Lotul 3

Lungime: 18 km (DN6-A1), 1 nod rutier cu A1

Cost: 853 mil lei (fără TVA)

Constructor: Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading

Execuție începută în: noiembrie 2021

Stadiu (februarie): cca 30% / Proiectare avizată abia în octombrie 2021

Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitația începută în iulie 2017.

Termen de finalizare: Q2 2024 (realist: Q4 2024)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro