Vanzarile cu amanuntul din Germania au scazut cu 2,3% in septembrie, cel mai mare declin din ultimii doi ani si jumatate
Vanzarile cu amanuntul din Germania au inregistrat in septembrie cea mai severa scadere din ultimii doi ani si jumatate, aceste cifre fiind in opozitie cu datele privind cererea consumatorilor din cea mai mare economie europeana, potrivit Reuters. Astfel, vanzarile au scazut cu 2,3% in septembrie, in vreme ce in primele noua luni au avansat cu 1,1% comparativ cu perioada similara din 2009.
„Acesta este un rezultat foarte slab. El atenueaza estimarile care aratau o crestere puternica a consumului privat. Totusi, nu ar trebui sa uitam ca vanzarile de retail fluctueaza puternic pe parcursul anului si sunt revizuite frecvent”, a declarat Ralph Solveen, analist la Commerzbank.
Totodata, datele pe luna august au fost revizuite in sens negativ, de la -0,2% la -0,4%.
Datele prezentate vineri sunt in contradictie cu o serie de indicatori optimisti care aratau ca avansul peste asteptari al economiei germane va persista, in pofida impactului pe care il are perspectiva globala fragila asupra exporturilor.
Un studiu realizat recent de compania de cercetare a pietei GfK a aratat ca increderea consumatorilor ramane la cel mai ridicat nivel din mai 2008, pe fondul asteptarilor cu privire la continuarea redresarii economice. Aceste date sustineau sperantele analistilor ca imbunatatirea cerererii interne va sprijini o eventuala reducere a exporturilor.
Economistii urmaresc datele privind vanzarile cu amanuntul si alte cifre cu privire la consum pentru a observa o reluare a cheltuielilor de consum, pe care autoritatile se bazeaza pentru a sprijini cresterea economica din 2010 si 2011 si pentru a compensa temperarea cresterii exporturilor.
Cresterea cheltuielilor de consum si avansul exporturilor au sustinut economia germana in cel de-al doilea trimestru al anului, cand PIB-ul a urcat cu 2,2%.