Vânzările de mașini electrice au scăzut puternic în august, atât în România, cât și la nivelul UE
Înmatriculările de mașini electrice noi au scăzut în august cu 44% în UE și cu 69% în România, pe fondul micșorării subvențiilor acordate de statele Uniunii, dar și din cauză că există puține modele accesibile la preț.
În UE s-au înmatriculat luna trecută 92.000 de mașini full-electrice, față de 165.000 în august anul trecut. Cota de piață a acestor mașini era în august anul trecut de 21%, iar acum a scăzut cu o treime, spre 14,4%, arată datele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).
Scăderea a fost dură în cele mai mari piețe: 68% în Germania și 33% în Franța.
În primele opt luni totalul la nivelul UE a fost de 902.000 mașini full-electrice, scădere de 8% față de perioada ianuarie-august 2023.
În România s-au înmatriculat în opt luni 6.877 de mașini full-electrice, față de aproape 10.000 în opt luni din 2023. În august, totalul a fost de doar 494 mașini, față de 1.608 în august 2023.
Datele ACEA arată că în România s-au înmatriculat în primele opt luni 34.800 de mașini pe benzină (scădere de 5%) și 14.500 diesel (creștere de 29%).
Piața auto totală a crescut la nivelul UE în opt luni, până la un total de 7,18 milioane unități. Luna august a fost una slabă însă, cu o scădere de 18%.