Vanzarile de playere MP3 s-au dublat
Moda acestor dispozitive capabile sa stocheze si sa redea muzica, imagini si chiar filme intregi a ajuns si la noi pe la sfarsitul lui 2005.
Insa preturile piperate i-au facut „Avem in fiecare zi clienti care vin si intreaba de iPod, dar in momentul in care afla pretul doresc sa vada si alte aparate similare”, spune Mircea Costache, reprezentant de vanzari pentru un magazin de electronice si electrocasnice.
Acesta a explicat si ca multi dintre romani aleg produse cu preturi cuprinse intre 50 si 200 lei, singurele criterii care conteaza fiind capacitatea de stocare si designul aparatului.
Unii dintre cumparatori ignora sfatul de a testa mai multe produse atunci cand gasesc unul cu un design foarte atractiv, ignorand astfel posibilitatea de a testa calitatea de redare a sunetului si a imaginilor (statice sau in miscare). „Pentru ca am ignorat sfaturile vanzatorilor am cumparat trei mp3 playere intr-un singur an.
Nu ma interesa brand-ul, ci pretul, care trebuia sa fie cat mai mic”, spune Cristina Marinescu. si fiecare aparat se strica dupa trei-patru luni de folosinta. In cele din urma, tanara de 23 de ani a ales un aparat „de firma”, pentru care a platit ceea ce ea numeste „o mica avere”.
„A fost un efort finaciar mai mare, dar il folosesc de un an de zile si nu am avut nici o problema”, a spus Marinescu.
Le recomandam celor care doresc sa achizitioneze un dispozitiv mp3/mp4 player sa se documenteze (folosind Internetul in prima instanta) referitor la modelele disponibile pe piata si sa faca o comparatie intre proprietatile fiecarui dispozitiv. Iar in magazin un lucru important il reprezinta testarea produsului.
Un articol de Cristian Curus