Varianta de ocolire Mihăilești are în sfârșit un nou constructor: 12 luni pentru finalizarea lucrărilor pe cei 3,2 km de centură
Varianta de Ocolire Mihăilești (pe DN6), un drum cu câte două benzi pe sens, lung de circa 3,2 km, pe care Compania de Drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011, are un nou constructor: Viarom Construct, contract semnat miercuri pe circa 37 milioane de lei și cu un termen de execuție de 12 luni.
„Miercuri, 23.12.2020, CNAIR a semnat contractul având ca obiect “Construcția Variantei de Ocolire Mihăilești – Finalizare lucrări”, cu ofertantul declarat câștigător S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L”, transmite CNAIR.
Valoarea contractului este de 36.862.651,20 lei fără TVA.
Traseul are o lungime de 3,18 km, iar durata contractului este de 72 de luni, din care: 12 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.
Construcția variantei de ocolire va cuprinde următoarele lucrări:
– Realizarea propriu-zisă a variantei de ocolire și modernizarea străzii Potcoavei;
– Amenajarea intersecțiilor existente în cadrul proiectului;
– Executarea de intersecții la nivel prin racordare simplă cu arc de cerc;
– Realizare rețea de iluminat public;
– Lucrări de siguranța circulației.
Proiect de 3,2 km demarat din 2011, cu două contracte semnate și reziliate până acum…
În 2011 CNADNR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras pentru drumul de 3,18 km cu două benzi pe sens și cu separator de trafic. Numai că șantierul nu a demarat deloc, iar spaniolii au abandonat în doar câteva luni proiectul.
Ulterior, abia în 2016 Compania de Drumuri a reușit să contracteze lucrarea cu alți spanioli – Copisa Constructora Pirenaica SA.
Nici această dată nu a fost cu noroc, iar lucrarea care trebuia să dureze un an s-a împotmolit, iar spaniolii au reușit în 2 ani să execute doar un sfert din ce aveau de facut.
„Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slaba a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)”, susținea Asociatia Pro Infrastructura la un moment dat.
În 2019 Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a relansat licitația de execuție în 2020.