Vasile Dincu: Avem nevoie de un cod administrativ; legile in domeniu – bibliorafturi imense cu mii sau sute de modificari / Din punct de vedere legislativ din toamna vom avea dosarul digital
Vicepremierul Vasile Dincu a subliniat, duminica, necesitatea unui cod administrativ, aratand ca exista 18 legi care reglementeaza administratia locala si centrala, toate ”niste bibliorafturi imense cu mii sau sute de modificari”, relateaza Agerpres. Invitat la emisiunea „Dupa 20 de ani” difuzata de ProTV, Dincu a mai precizat ca in toamna ar trebui sa fie gata, din punct de vedere legislativ, dosarul digital, fiind posibil un decalaj de cateva luni pana la utilizarea in practica. „Incercam sa eliminam cat se poate interactiunea fizica” a cetatenilor cu administratia.
„Avem nevoie de un cod administrativ (…). Noi nu avem un cod administrativ – avem 18 legi care reglementeaza administratia locala si centrala, toate aceste legi sunt niste bibliorafturi imense cu mii sau sute de modificari. Este imposibil sa te descurci. Unele dintre aceste prevederi – ulterioare, introduse de Parlament, de Guvern – ingreuneaza si fac imposibil sa te descurci in acest sistem. Avem nevoie de un cod administrativ, asa cum este cel civil, care sa reglementeze modul in care administratia – si locala si centrala – gestioneaza proprietatea privata si publica a statului. In acest moment pierdem foarte multi bani, de exemplu concesiunile. Nu poti sa faci concesiuni (…) pentru ca nu exista un mediu clar legislativ despre concesiune si functionarilor le este frica”, a spus Dincu la emisiunea „Dupa 20 de ani”, de la Pro TV.
El a adaugat ca lucrul cel mai important este codificarea acestor acte normative intr-un singur proiect de lege.
„Vom lucra la simplificarea tipului de avize, vom reduce, sper, la jumatate timpul de avize de care este nevoie in administratie. In zona asistentei sociale vom introduce venitul minim de incluziune, acesta va inlocui venitul minim garantat, ajutorul de incalzire si ajutorul pentru familie. Erau trei ajutoare foarte greu de gestionat. In domeniul evidentei persoanei – vom informatiza cu totul ceea ce inseamna documente de stare civila. (…) Vom scapa de anul acesta, sper sa imi conving colegii si sa studiem conditiile legislative in momentul care vom introduce in zona electronica inclusiv obtinerea de servicii din administratie prin chemarea electronica, si de stampila. Este ceva care arata arhaismul societatii noastre”, a explicat vicepremierul.
Dincu a precizat ca in zona fiscala autoritatile incearca sa finalizeze un proces prin care sa se poata face inregistrari la nivel national.
„In acest moment exista la toate ministerele soft-uri care au fost comandate de ani de zile pe zeci de milioane de euro. Exista baze de date. (…) Daca vom creste si gradul de interoperabilitate intre aceste baze.