Vehicule grele: Consiliul aprobă standarde mai stricte privind emisiile de CO₂
Vehiculele grele, inclusiv camioanele mai mici, autobuzele urbane, autocarele și remorcile, vor intra sub incidența unor ținte mai mari de reducere a emisiilor de carbon, după intrarea în vigoare a modificărilor aduse ”Regulamentului privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele” de către Consiliul European.
Noile norme mențin obiectivul de reducere cu 15% a emisiilor pentru camioanele grele cu o greutate de peste 16 t pentru 2025, dar introduce noi obiective, care se vor aplica și camioanelor medii, camioanelor grele cu o greutate de peste 7,5 t, autocarelor și vehiculelor de uz specific corespunzătoare începând cu 2035.
Astfel, noile ține sunt: o reducere a emisiilor cu 45% începând cu 2030 (creștere de la 30%), cu 65% din 2035 și cu 90% începând cu 2040.
Consiliul arată că sectorul vehiculelor grele este responsabil pentru peste 25% din emisiile de gaze cu efect de seră generate de transportul rutier, iar standarde mai riguroase vor contribui la creșterea ponderii vehiculelor cu emisii zero în parcul de vehicule grele în UE.
Există o derogare pentru autovehiculele înmatriculate pentru a fi folosite de serviciile de protecție civilă, serviciile de pompieri, forțele de menținere a ordinii publice sau serviciile de asistență medicală de urgență.
Citește continuarea articolului pe blogul PwC România
Articol semnat de Ștefan Cristescu, senior manager PwC România
Articol susținut de PwC România