Veniturile companiilor de media si divertisment provenind din zona digitala vor depasi 57% din totalul veniturilor pana in 2015 – studiu Ernst&Young
Peste 550 de executivi seniori din companiile globale de media si divertisment considera ca, pana in 2015, 57% din totalul veniturilor companiilor lor vor proveni din zona digitala, potrivit unui studiu al firmei de consultanta si audit Ernst&Young. In prezent, veniturile provenind din zona digitala se cifreaza, in medie, la 47%. ‘Mobilul, retelele sociale, tehnologiile cloud si big data analytics sunt cele care seteaza noile reguli ale jocului pentru firmele de media si divertisment’, sustine Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, Ernst&Young Romania.
Potrivit raportului, o diferenta majora intre liderii digitali de succes si ceilalti participanti la studiu consta intr-o mai mare importanta acordata de primii folosirii tehnologiilor mobile, a retelelor sociale, a tehnologiilor cloud si big data analytics in cadrul colaborarilor interne.
De exemplu, peste 60% dintre liderii digitali de succes considera ca retelele sociale joaca un rol foarte important in comunicarea interna dintre angajati: 67% din lideri o considera ‘foarte’ sau ‘extrem’ de importanta, comparativ cu 42% in cazul celorlalti. Studiul evidentiaza importanta colaborarii rapide si facile avand la baza retelele sociale, care este si una din principalele caracteristici ale unei organizatii agile, in cazul careia fluxul de informatii este la indemana tuturor.
Studiul subliniaza faptul ca liderii digitali care au implementat programe avansate de social listening (monitorizarea retelelor sociale), de analiza aprofundata si o infrastructura bazata pe cloud au o capacitate sporita sa dezvolte produse noi si sa identifice resurse noi. Totodata, companiile lor isi dezvolta abilitatea de a invata rapid din greseli si de a le repara in cel mai scurt timp. Aceasta agilitate organizationala este necesara pentru a raspunde cerintelor consumatorului al carui comportament digital este in evolutie rapida.
Alte aspecte evidentiate de studiu:
Aliantele tehnologice: Liderii digitali de succes subliniaza importanta incheierii unor aliante care sa ii ajute sa avanseze mai repede decat ar face-o singuri. Astfel, 51% dintre ei (comparativ cu 30% din randul celorlalti) plaseaza pe primele locuri din topul prioritatilor lor strategice pentru transformarea digitala incheierea de aliante tehnologice sau cu alti parteneri din zona de media si divertisment.
Implementarea de tehnologii de a doua generatie: Liderii digitali de succes s-au declarat de doua ori mai deschisi decat ceilalti sa incorporeze lectiile invatate din implementarea primelor tehnologii pentru a atinge o functionalitate mai avansata. De exemplu, 49% dintre liderii digitali folosesc deja tehnologii mobile de a doua generatie pentru a dezvolta produse sau servicii, fata de doar 16% din randul celorlalti.
Mobilitatea Smart (inteligenta): 32% dintre liderii digitali de succes folosesc deja tehnologii mobile de a doua generatie sau chiar mai recente pentru a le facilita angajatilor lor o comunicare mai eficienta, fata de doar 13% din randul celorlalti.
Cloud: Liderii digitali de succes subliniaza importanta tehnologiilor de cloud computing pentru cresterea flexibilitatii interne si in relatia cu clientii. De exemplu, 74% dintre liderii digitali afirma ca este important sa ai acces la instrumentele de business in cloud, fata de 49% din randul celorlati respondenti. Mai mult, 43% dintre liderii digitali de succes folosesc deja solutii cloud de a doua generatie pentru a creste viteza de dezvoltare de produse sau servicii noi, fata de doar 12% din randul celorlalti.
Analizele de baze de date mari (big data analytics): Liderii digitali de succes sunt de trei ori mai deschisi decat ceilalti respondenti sa foloseasca tehnicile de analiza de baze mari de date de a doua generatie pentru a-si imbunatati relatiile cu clientii (26% vs. 9%). Dintre toti respondentii, 66% se bazeaza pe resurse interne pentru a obtine informatii despe clientii lor, in timp ce 41% afirma ca nu pot obtine informatii viabile despre clienti din datele pe care le au – sugerand ca nu dispun de instrumentele de analiza potrivite sau nu detin in intern abilitatile necesare, preferand sa apeleze in acest sens la parteneriate sau resurse externe.
Metodologie
Digital agility now! Creating a high-velocity media and entertainment organization in the age of transformative technology este unul din cele cinci studii din cadrul seriei Digital Leadership Study realizate de Ernst & Young’s Global Technology Center si Global Media & Entertainment Center. Implementat in colaborare cu Oxford Economics, studiul are la baza raspunsurile date de peste 550 de executivi din toate segmentele industriei de media si divertisment, incluzand advertising, transmisiune prin cablu, divertisment TV, jocuri interactive, publishing si servicii de informare, muzica si social media, precum si firme din domeniul tehnologiei. Celelalte studii vor analiza managementul cresterii digitale, dezvoltarea de produse si noile modele de business, schimbarea relatiei cu clientii si ‘deconectorii’ care separa companiile de media si divertisment de companiile tehnologice.
Despre Ernst & Young Romania
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari in anul 2012. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, fiscalitate, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Compania are birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.