Veniturile grupului DIGI au depășit pragul de 1 miliard de euro în 2018, dar profitul net a scăzut cu 65,5% până la 21,3 milioane de euro
DIGI Communications, compania mamă a RCS&RDS, a anunțat joi seara că veniturile obținute în toate cele patru țări în care operează au depășit pragul de un miliard de euro, conform rezultatelor financiare anuale preliminare publicate pe Bursa din București. Grupul controlat de miliardarul orădean Zoltan Teszari a afișat însă un profit net de peste 21,3 milioane euro, în scădere cu 65,5% față de anul 2017. Vezi în articol evoluția numărului de abonați din România: unde a crescut și unde a scăzut.
DIGI in 2018
Foto: Digi Communications
DIGI, care furnizează servicii de televiziune (cablu și satelit), internet (fix și mobil) și telefonie (fixă și mobilă) în România, Ungaria, Spania și Italia, a încheiat anul 2018 cu peste 14,9 milioane de abonamente la serviciile sale pe toate cele patru piețe.
În România, unde serviciile sunt furnizate prin RCS&RDS, grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu TV, internet fix și comunicații mobile, dar a pierdut clienți la serviciile de telefonie fixă și televiziune prin satelit (DTH).
Grupul folosește termenul de RGU („unitate generatoare de venituri”) pentru a desemna contul de abonat al unui client în legătură cu unul dintre serviciile sale, un client individual putând reprezenta unul sau mai multe RGU-uri în funcție de numărul de servicii la care se abonează.
Pe segmentul de televiziune prin cablu, RCS&RDS avea peste 3,3 milioane de abonamente, în creștere față de 3,03 milioane de abonamente în 2017.
Pe zona de internet și date fixe, compania înregistra anul trecut 2,3 milioane contracte, în creștare față de 2,1 milioane contracte în anul anterior, iar pe segmentul comunicațiilor mobile a crescut ușor de la 3,39 milioane de utilizatori (SIM-uri valabile) în 2017 la 3,4 milioane utilizatori în 2018.
RCS&RDS a pierdut clienți pe zona de telefonie fixă – 1,05 milioane linii de telefonie, față de 1,12 milioane linii de telefonie fixă în 2017. De asemenea pe zona de televiziune prin satelit (DTH), numărul contractelor a scăzut anul trecut la 529.000 față de 593.000 de contracte în 2017.
- DIGI susține că are o politică prudentă de îndatorare
În ceea ce privește politica de investiții, compania a anunțat că a continuat să dezvolte noi proiecte și adopte tehnologii de ultimă oră, în special în domeniul infrastructurii, în România și Ungaria, alocând, anul trecut, un CAPEX de 279,3 milioane euro.
În același timp, compania a continuat să adopte o politică prudentă de îndatorare, cu un nivel al îndatorării raportat la EBITDA inferior celui al operatorilor de cablu din Europa. Digi Communications a afișat pe parcursul anului 2018 un multiplu de îndatorare de 2.8x, în timp ce competitorii europeni se situează în intervalul 3.5x – 5.5x. În industrie, gradul de îndatorare se calculează prin raportarea datoriilor financiare la EBITDA. Acesta este indicatorul relevant, urmărit de companiile din industrie și de finanțatori.
Principiul de bază a fost tot timpul satisfacerea nevoilor de creștere accelerată a companiei, prioritizând proiectele cu cea mai mare valoare adaugată și respectând limitele de îndatorare asumate față de finanțatori.