Sari direct la conținut

Veniturile și clienții DIGI au crescut în 2020: Investiții în valoare de 371 milioane de euro în infrastructura de fibră optică și rețele 4G și 5G

HotNews.ro
Serghei Bulgac, CEO DIGI, Foto: RCS-RDS
Serghei Bulgac, CEO DIGI, Foto: RCS-RDS

Grupul DIGI, controlat de miliardarul orădean Zoltan Teszari, a anunțat marți venituri consolidate de 1,3 miliarde euro în cele 4 piețe în care operează (România, ungaria, Spania și Italia), în creștere cu 8,1% față de anul 2019, acestea fiind rezultate financiare preliminare. Numărul total de servicii furnizate clienților a crescut cu 12%, iar pentru dezvoltarea rețelei de comunicații mobile 4G și 5G și a infrastructurii de fibră optică au fost investiți 371 milioane de euro, a comunicat operatorul.

Digi Communications, compania-mamă a RCS & RDS SA (România), a înregistrat venituri de 1,3 miliarde de euro, la finalul anului 2020, conform rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate ale companiei, publicate marți, 23 februarie 2021. Rezultatul este în creștere cu 8,1% față de perioada anterioară (1,2 miliarde de euro la 31 decembrie 2019).

Profitul EBITDA ajustat de 480 milioane de EURO (inclusiv IFRS 16) a marcat o creștere de 7,5 % comparativ cu anul precedent (446 milioane de euro, la 31 decembrie 2019), spune compania.

Click pentru a deschide

Numărul total de servicii furnizate clienților (unități generatoare de venituri – RGU) a crescut cu 12%, ajungând la 18,1 milioane RGU de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019. La nivel de grup, principalele linii de activitate au înregistrat creșteri semnificative, obținute, în principal, organic:

  • – servicii pay-tv (televiziune prin cablu și satelit): +12%, de la 5,1 milioane RGU la 5,7 milioane RGU;
  • – internet fix: + 18%, de la 3,6 milioane RGU la 4,3 milioane RGU;
  • – servicii de comunicații mobile: + 13% de la 5,7 milioane RGU la 6,4 milioane RGU.

„Echipele Digi de pe toate piețele au asigurat furnizarea servicii de comunicații în mod constant și eficient, menținând un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite tuturor clienților noștri. Prin flexibilitate, disciplină și grijă pentru echipe și clienți, Digi a reușit să transforme un 2020 provocator într-un an de dezvoltare durabilă, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar.”, a declarat Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.

Pentru a-și menține avantajul competitiv, grupul a investit în total 371 milioane de euro, în 2020, pentru dezvoltarea rețelelor, în principal în România, Spania și Ungaria, urmărind consolidarea și extinderea rețelei de comunicații mobile 4G și 5G și a infrastructurii de fibră optică.

Compania a menținut o structură de capital prudentă, bazată pe o rată de îndatorare raportată la EBITDA inferioară mediei prezentate de alți operatori tradiționali de servicii de telecomunicații din Europa. În 2020, Digi Communications N.V. a anunțat un multiplu de îndatorare stabil de 2,6 X.

EVOLUȚIA PE FIECARE PIAȚĂ

Operațiunile pe piața principală a grupului, România, au continuat tendința de creștere pe segmentul comunicațiilor electronice fixe. Serviciile de voce și date mobile au confirmat trendul ascendent, în contextul schimbării nevoilor de conectivitate mobilă.

Serviciile pay-tv au înregistrat o creștere de 15,5% a numărului de unități generatoare de venituri, până la 4,7 milioane RGU, la sfârșitul lui 2020, de la 4,1 milioane RGU, în perioada anterioară. În ceea ce privește serviciul de internet fix, numărul de RGU a crescut cu 19,4%, până la 3,3 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2019. Serviciile de comunicații mobile au crescut cu 6,9% până la 3,7 milioane RGU la 31 decembrie 2020.

Spania

Anul trecut, operațiunile din Spania au generat venituri în creștere cu 42% față de perioada anterioară, de la 193 milioane euro la 274 milioane euro. Totodată, au reconfirmat importantul succes comercial al filialei, având o creștere cu 30% a unităților generatoare de venituri comparativ cu 2019 (2,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2 milioane RGU, la 31 decembrie 2019). Serviciile de comunicații mobile și-au continuat progresul, cu un avans cu 23%, de la 1,9 milioane RGU în decembrie 2019 la 2,3 milioane RGU în decembrie 2020, o realizare care a poziționat Digi Spania printre cei mai buni 5 furnizori de comunicații mobile de pe piața locală.

Extinderea amprentei rețelei fixe și dezvoltarea continuă a sistemului de puncte de prezență comercială au adus o creștere semnificativă a serviciilor de internet fix, ajungând la un număr de 276.000 RGU, la 31 decembrie 2020.

Ungaria

Filiala Digi din Ungariaa continuat procesul de extindere a rețelei proprii de fibră optică și a atras noi utilizatori de servicii de comunicații mobile. Dinamica dezvoltării rețelei de telefonie mobilă a transformat DIGI Mobil Ungaria în cel mai apreciat operator în ceea ce privește disponibilitatea rețelei 4G, conform Raportului OpenSignal Mobile Network Experience, lansat în premieră în 2020, pe baza recenziilor clienților.

În ceea ce privește rezultatele operaționale, numărul de RGU pentru serviciile de comunicații fixe ale filialei Digi era de 2,3 milioane unități generatoare de venituri, la sfârșitul anului 2020, iar pe segmentul serviciilor de comunicații mobile a ajuns la 173.000 RGU, la 31 decembrie 2020.

Italia

Operațiunile din Italia au oferit rezultate constante, într-un an dificil pentru piața locală confruntată cu diferitele restricții impuse în contextul crizei sanitare. La 31 decembrie 2020, filiala număra 251.000 RGU pe segmentul de date mobile și voce.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro