Sari direct la conținut

Victor Ponta: Cinci consortii sunt interesate de realizarea autostrazii Pitesti-Craiova

HotNews.ro

Premierul Victor Ponta sustine ca cinci consortii sunt interesate de realizarea autostrazii Pitesti-Craiova. De asemenea, in cazul autostrazii Comarnic-Brasov se trece deja la dialogul competitiv, a mai spus Ponta la inceputul sedintei de Guvern de miercuri. Premierul Victor Ponta a anuntat, marti, ca a fost instiintat de catre ministrul Dan Sova ca de miercuri incep negocierile pentru incheierea contractului de constructie a autostrazii Comarnic -Brasov.

Ponta a spus, totodata, ca negocierile pentru centura Sud a Capitalei si cele pentru autostrada Pitesti – Craiova sunt in faza avansata.

„Domnul Sova m-a instiintat ca practic de maine (8 mai – n.r.) incep negocierile care trebuie sa finalizeze contractul pentru Comarnic – Brasov. La fel, suntem in faza avansata cu centura Sud a Bucurestiului si cu autostrada Pitesti – Craiova. Deci, partea de infrastructura categoric trebuie imbunatatita”, a spus premierul.

CNADNR a primit oferte din partea unei companii din China si a trei asocieri de firme pentru proiectarea, constructia, finantarea si operarea tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, printre ofertanti fiind si companiile Vinci si Aktor, care s-au retras din acest proiect in urma cu trei ani.

Astfel, pe lista s-au inscris compania China Communications Construction si asocierea formata din din firmele Spedition UMB si Tehnostrade, asocierea formata din Vinci, Strabag si Aktor, precum si asocierea formata din Impregilo si Salini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro