Sari direct la conținut

Vânzările de mașini noi în UE au fost de peste trei ori mai mari decât în aprilie 2020 când era carantină aproape peste tot

HotNews.ro
Masini, Foto: Presse750, Dreamstime.com
Masini, Foto: Presse750, Dreamstime.com

Luna trecută s-au înmatriculat în UE 862.000 de mașini noi, creștere de peste 200% față de aprilie 2020 când aproape toate statele UE erau în carantină și vânzările au atins minime istorice. La patru luni piața mașinilor noi a fost cu 24% peste perioada similară din 2020, tot din cauză că aprilie 2020 a fost extrem de slabă.

Aprilie 2021 a fost o lună extrem de bună dacă o comparăm cu aprilie 2020, însă nu arată la fel de bine în comparație cu aprilie 2019 când piața a fost cu 300.000 de unități mai mare.

Față de aprilie 2020 unele piețe au afișat chiar și cifre de peste 30 de ori mai mari: de exemplu în Italia au fost 145.000 de mașini, față de sub 4.300 în a patra lună din 2020 când totul era închis. Creșteri de peste 15 ori au fost în Spania și Irlanda, iar România a crescut cu 58%. Dintre țările din afara UE, în Marea Britanie piața a crescut de peste 30 de ori, de la 4.300, la 141.000 mașini.

Evident că astfel de creșteri se întâlnesc o dată la câteva zeci de ani și au legătură cu faptul că ne raportăm la o bază foarte joasă.

Cel mai mic ritm de creștere a fost în Suedia, +15%, fiindcă Suedia nu a avut carantină în aprilie 2020.

La patru luni piața totală din UE a urcat cu 24%, de la 2,75 milioane, la 3,42 milioane, România având o scădere cu 14%, de la 32.000, la sub 28.000 de mașini noi. Scăderi au mai fost în țări precum Olanda, Portugalia și Slovacia.

Pentru primele patru luni datele arată că grupul Volkswagen are 25,8% din piață, iar Stellantis are 23,9%, pe trei fiind Renault Group, cu 9,5%. Marca Dacia și-a văzut cota de piață crescând de la 3,1%, la 3,3%.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro