Vânzările de smartphone au scăzut, dar mărcile chineze continuă creșterea. Cum arată Top 5
În trimestrul trecut s-au vândut 355 de milioane de smartphone-uri în lume, de la modele simple de sub 50 de euro, până la flagship-uri de peste 1.000 de euro. Datele IDC indică un al doilea trimestru cu scăderi pentru liderul Samsung și pentru locul cinci – OPPO – dar, deși piața chineză este în scădere, mărcile din această țară vând bine în multe piețe, în special datorită Huawei.
IDC arată că între iulie și septembrie vânzările liderului Samsung au scăzut cu 13%, Huawei a urcat cu 32%, Apple cu 0,5%, iar Xiaomi, cu 21%. Pe cinci s-a clasat OPPO, cu o scădere de 2%. Primele cinci mărci au livrat cumulat două treimi dintre smartphone-urile din piață.
La Samsung merge bine flagship-ul Note 9, dar compania a pierdut la capitolul volume de vânzări pe segmentele Entry și Mediu, unde concurența pusă de Huawei, OnePlus, Xiaomi, OPPO și Vivo este puternică.
Declinul general al pieței a venit și din cauză că vânzările au scăzut cu 11% în China, țară ce generează peste 30% din vânzările mondiale de smartphone-uri. Și în China, ca și în Europa și America de Nord, utilizatorii schimbă tot mai rar smartphone-urile.
În 2009 se vindeu în lume mai puțin de 200 de milioane de smartphone-uri, în 2011 se ajungea la aproape 500 de milioane, iar pragul de un miliarde era depășit în 2013. Între 2015 și 2017 vânzările s-au situat între 1,4 și 1,5 miliarde unități.