Vânzările din comerț își continuă încetinirea, confirmând că economia începe să „gâfâie”
Afacerile din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) au continuat să încetinească în martie, vânzările totale crescând cu 5,5% față de primele 3 luni din anul trecut, după ce creșterea pe primele două luni fusese de 5,6%, arată datele transmise miercuri de Institutul Național de Statistică.
Vânzările din comerțul cu amănuntul aproximează relativ bine ceea ce se cheamă consumul privat al populației, principala componentă a PIB.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) în luna martie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 13,3%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+15,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+14,3%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,4%).
Comparativ cu luna martie 2021, afacerile din comerțul retail au înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+8,8%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,4%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.III.2022, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+7,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,7%).