Vodafone, in anul fiscal incheiat in martie 2014: Veniturile au scazut cu 2,2% pana la 748,5 milioane de euro, numarul de clienti a crescut pana la 8,18 milioane utilizatori (n.a SIM-uri valabile)
Vodafone Romania a anuntat marti ca in anul fiscal incheiat la 31 martie 2014 a inregistrat venituri totale de 748,5 milioane de euro, in scadere cu 2,2%, fata de anul trecut, in baza organica. Pe de alta parte, al doilea mare operator mobil local a anuntat ca numarul de clienti a fost de 8.185.680 (n.a SIM-uri valabile) in crestere cu 104.390 de clienti, fata de anul trecut.
- „In anul financiar 2013/2014, Vodafone Romania a adaugat peste 100.000 de clienti si a inregistrat o crestere semnificativa a veniturilor din date mobile, de 25%, fata de anul anterior. Totodata, performanta noastra financiara din acest an a fost influentata de mediul de business dificil in care operam. Competitia dura si erodarea preturilor au continuat sa aiba un impact puternic asupra veniturilor noastre, la fel ca si reducerea tarifelor de interconectare. Fara efectul scaderii tarifelor de interconectare, veniturile noastre au crescut, organic, cu 2%, de la un an la altul. In acelasi timp, am inceput noul an financiar cu investitii majore in dezvoltarile retelei 4G, facilitate de fondurile alocate prin programul SPRING, pregatindu-ne astfel pentru nivelul urmator de crestere”, a declarat Adrian Moss, Chief Financial Officer al Vodafone Romania.
Veniturile din date mobile au crescut cu 20,5% in trimestrul incheiat la 31 martie 2014, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pentru intregul an 2013/2014, veniturile din date mobile au crescut cu 25,1%, fata de anul financiar anterior.
EBITDA (Venituri inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a atins valoarea de 248,4 de milioane de Euro pentru intregul an 2013/2014. EBITDA ca procent din venituri a fost de 33,2%, in scadere cu 2,8 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut.
La 31 martie 2014, clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 41%, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 59%, din baza de clienti. Aceasta proportie a ramas neschimbata fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Rata de penetrare a terminalelor smartphone in baza de clienti a crescut cu 4,4 puncte procentuale, in trimestrul incheiat la 31 martie 2014, fata de aceeasi perioada a anului trecut.