Sari direct la conținut

Volkswagen, motiv de scandal intre UE si Germania

HotNews.ro

Justitia europeana a condamnat Germania pentru legea ce protejaza de aproape 50 de ani grupul Volkswagen, principalul constructor de masini din Europa, de eventuale tentative de preluare din partea altor companii, a anuntat un purtator de cuvant al Curtii Europene de Justitie.

Se asteapta ca decizia UE sa afecteze viitoarea conducere a grupului Volkswagen, din care rivalul Porsche detine 31% din participatii, anunta Reuters. Decizia va contribui de asemenea la o mai buna administrare din partea Comisiei Europene a problemei actiunilor tip „golden share”, pachete strategice de actiuni, detinute de guverne din anumite companii.

Actiunile companiilor Volkswagen si Porsche au crescut imediat dupa aflarea vestilor. Executivul UE a dat in judecata statul german pentru asa-numita „lege Volkswagen”, afirmand ca aceasta reprezinta o amenintare la adresa liberei circulatii a capitalului, unul dintre principiile de baza ale pietei libere din Uniunea Europeana.

„Mentinand in vigoare prevederile legii Volkswagen privind limitarea drepturilor de vot in cadrul consiliului de administratie la 20% si stabilirea unei minoritati de blocaj de 20%, Republica Federala Germana nu si-a indeplinit obligatiile”, a declarat Curtea Europeana de Justitie (CEJ).

Decizie anticipata pe doua niveluri

Implicatiile pe care le aduce aceasta pentru viitorii proprietari ai Volkswagen, cel mai mare producator de automobile din Europa, si noile puteri ale Comisiei asupra actiunilor tip „golden share”. Executivul UE se foloseste de puterile CEJ pentru a preveni statele membre sa se foloseasca de actiunile strategice detinute in companii in scopul de a impiedica eventuale preluari ostile.

Prin abrogarea legii din 1960, compania germana Porsche isi poate consolida controlul asupra firmei Volkswagen, majorandu-si participatia de 31%, transformand-o intr-o participatie majoritara. Sub „legea Volkswagen”, drepturile de vot ale firmei Porsche in cadrul consiliului de administratie erau reduse la 20% (procent maxim acordat pentru fiecare actionar in parte).

Legea stipula de asemenea ca Germania si Saxonia Inferioara, statul din care provine firma Volkswagen, aveau posibilitatea de a numi doi membri in consiliul de supraveghere al firmei. Guvernul german nu mai este actionar al Volkswagen, insa Saxonia de Jos este cel de-al doilea investitor al grupului.

integral in Adevarul

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro