Volkswagen suspendă decizia de a construi o uzină în Turcia, din cauza situației din Siria
Grupul german Volkswagen a anunțat că a suspendat decizia de a construi o uzină auto în Turcia, invocând faptul că este îngrijorată de situația din regiune, scrie AFP. Reamintim că în cărți a fost și Bulgaria pentru această uzină, dar s-a vorbit că germanii s-ar fi interesat și de România. Investiția era gândită să fie între 1,2 și 1,5 miliarde euro, iar producția trebuia să înceapă în 2022. Turcia a lansat miercurea trecută ofensiva în nord-estul Siriei, contra milițiilor kurde, mișcare criticată de UE și de SUA. Ankara cataloghează kurzii ca fiind teroriști.
”Decizia privind noua uzină a fost amânată de consiliul director. Analizăm situația și privim cu preocupare evoluția ei”, spun cei de la Volkswagen.
Alegerea Turciei de către VW pentru o investiție atât de mare a fost criticată de câțiva deputați europeni care au acuzat Turcia că a promis companiei germane contracte publice generoase și subvenții uriașe.
Reinhard Bütikofer, din Partidul Verzilor din Germania, declara recent că alegerea Turciei a cauzat consternare în Parlamentul European. Politicianul spunea că situația se deteriorează în Turcia, atât la capitolul respectării drepturilor omului, cât și la capitolul independenței mass-media. Bütikofer mai susținea că celor de la Volkswagen li s-au promis contracte prin care autoritățile publice vor cumpăra 40.000 de mașini și subvenții de 400 milioane euro.
Volkswagen a ales Turcia pentru o uzină auto de un miliard de euro și o capacitate de 300.000 de mașini/an, scria pe 2 octombrie publicația Automotive News.
Uzina ar fi urmat să fie construită în orașul Manisa (300.000 de locuitori) situat în vestul țării, lângă Marea Egee. Planul era să fie create 4.000 de locuri de muncă, atât la uzină, cât și la furnizorii ce vor veni. Uzina ar fi trebuit să construiască Volkswagen Passat și Skoda Superb.
Un document al companiei menționa că Turcia, o țară cu 80 de milioane de locuitori, a fost aleasă datorită ”condițiilor marcroeconomice pozitive” și datorită rețelei extinse de furnizori de componente.