Vor fi reparate liniile din două gări importante unde trenurile încetinesc între București și Constanța
Când a fost modernizată magistrala 800 București – Constanța liniile din gările Ciulnița și Fetești au rămas neschimbate, iar vitezele trenurilor sunt reduse. Acum, CFR Infrastructură anunță că au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea șantierelor de modernizare a liniilor, peroanelor și a instalațiilor feroviare din aceste două stații.
CFR SA spune că începe modernizarea liniilor din stațiile Fetești și Ciulnița, pentru viteza de 160 km/h. Se vor monta șine noi cu traverse din beton, se vor schimba instalații și se vor face pasarele pietonale, dar și tunele. Vor fi construite și peroane intermediare și se vor monta noi corpuri de iluminat.
Magistrala București – Constanța a fost reabilitată între 2009 și 2014, dar aceste două gări nu au fost incluse și arată deplorabil, fiind și restricții de viteză la 70-90 km/h.
Ce spune CFR SA
Au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea șantierelor de modernizare a liniilor, peroanelor și a instalațiilor feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, lucrări finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, în valoare de 309 milioane lei, fără TVA.
Lucrările pregătitoare constau în amenajarea terenului, depozitarea materialelor de cale, crearea platformelor tehnologice, deconectarea liniilor de contact aferente liniilor incluse în prima fază a programului de modernizare (linii de primiri-expedieri trenuri de marfă, linii de manevră sau doar de expedieri) și demontarea catenarei.
Constructorul a structurat programul lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din cele 2 stații în faze de execuție, pentru a nu afecta graficul de circulație al trenurilor de călători în sezonul estival, astfel primele linii pe care încep lucrările sunt linii de manevră, de expedieri sau primiri-expedieri trenuri de marfă, după cum urmează:
Stația Fetești
→ liniile L11, L12 şi 1T – 3T, pentru deconectarea liniillor de contact, liniile L8 – L10 şi firul II Fetești – Movila, pentru demontarea catenarei.
Stația Ciulnița
→ liniile L4, L5 şi L7 – L10, pentru montarea liniilor de contact, linii neelectrificate în prezent.