Sari direct la conținut

webPR: ​O nouă gamă de vinuri lansată de Domeniul Coroanei Segarcea

Smile Media
Vardo, Foto: Domeniul Coroanei Segarcea
Vardo, Foto: Domeniul Coroanei Segarcea

Esarfa

Patru vinuri roșii care trasează harta unei călătorii printre podgoriile istorice ale Europei au fost recent grupate la Segarcea sub un nume plin de istorie și de simboluri – Vardo. Numele noii game a fost inspirat de denumirea romani a căruței cu coviltir, trimitere transparentă spre istorie, tradiție, dar și spre drumul deschis, fără bariere, și spre bucuria călătoriei.

Însă spiritul liber nu este singurul invocat în această colecție. Încă de la înființarea celor 12 Domenii ale Coroanei, in 1884, atât pe domeniile oltenești, din Segarcea și Sadova, cât și în alte regiuni, rromii au constituit, o lungă perioadă, principala resursă umană pentru lucrările agricole. Faptul că se stabiliseră în localități din apropiere nu le-a schimbat tradițiile, bucuria de a trăi, muzica sau mitologia.

Veniturile decente și accesul la educație pe care le asigurau cele 12 Domenii ale Coroanei din întreaga țară pentru lucrători și pentru copiii acestora făceau statutul de angajat alAdministrației Domeniilor Coroanei extrem de dorit.

De altfel, în preajma celui de-Al Doilea Război Mondial, relaţiile dintre Administraţia Domeniilor Coroanei şi etnia romă erau atât de strânse încât mulți dintre țiganii din Oltenia s-au refugiat în zona Segarcei (sau Șegarcea, cum îi spun ei şi astăzi), locul în care au găsit adăpost, muncă şi unde au avut parte de protecţie în faţa regimului legionar.

Dintr-un punct de vedere, acele vremuri, mai simple, erau mai aproape de ceea ce se numește îndeobște conviețuire. Accesul la școlile și bibliotecile înființate de Coroană nu se făcea pe criterii etnice. Astăzi, însă, putem spune că ne revine datoria, fiecăruia dintre noi, să facem un pas către o societate normală. Trebuie să ne oprim o secundă și să descoperim că, dincolo de ceea ce se vede la televizor, țiganii au o cultură și o istorie care merită cunoscute.

Pornind de la aceste adevăruri,Domeniul Coroanei Segarceaa simțit că e momentul să punem cu toții stereotipurile deoparte și să privim realitatea într-o lumină nouă, în pas cu vremurile care descoperă frumosul acolo unde puțină lume l-a căutat vreodată. Vinurile Vardò sunt pasul pe care îl faceDomeniul Coroanei Segarcea, la 130 de ani de la înființare, atrăgînd atenția asupra faptului că mai există încă, în 2014, discriminare și rasism, fapt ce ne ține departe de lumea civilizată. Este nevoie doar de un pic de bunăvoință și deschidere pentru a face primul pas către o lume cu un strop mai bună, mai tolerantă, mai bogată prin diversitate culturală.

Agenția de comunicare Vitrina Advertising a preluat această idee generoasă și a construit brandul VARDŌ. Cu accent pe “o”, Vardo este nu doar căruța cu coviltir ci şi, prin extensie, caravana țiganilor, cu tot microuniversul său fantastic, clădit în jurul celor patru elemente primordiale care definesc un mod de viaţă: Focul, Apa, Pământul şi Aerul. Așa cum vița de vie are nevoie doar de apă, soare, pământ și aer pentru a rodi, la fel și adevăratul spirit țigănesc are nevoie numai de cele patru elemente ale naturii pentru a-și putea manifesta libertatea, croindu-și propriul destin.

„Patima Serii” (Fetească neagră) este un vin inspirat din ritualul focului de seară, la care se încălzesc şi în jurul căruia cântă ţiganii, e flacăra ce aprinde dragostea de viaţă.

„Picătura Vieţii” (Touriga nacional) are ca element-reper apele, locul de popas ideal, unde se curăță praful drumului, se ostoiește setea și se pregătește curgerea mai departe a poveștilor.

„Puterea Voinţei” (Marselan + Cabernet Franc) îşi trage seva din pământul-mamă, a cărui atingere îl hrănește pe cel care a învățat să-l iubească. Drumurile și răspântiile care brăzdează fața pământului dezvăluie desenul singurei rădăcini a călătorului – pretutindeni și nicăieri în același timp, cu lumea întreagă drept casă și cu cerul în loc de acoperiș.

„Adierea Vântului” (Syrah) face trimitere la forța strunită, stăpânită. Furtuna pune la pământ păduri și palate, pe când zefirul aduce bucurie și plăcere călătorului ostenit, dar și cea mai slabă adiere are forța de a șlefui, în timp, un munte.

Gama Vardo e disponibilă în reţeaua HORECA şi în magazinele partenere de specialitate.

Detalii, AICI.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro