Sari direct la conținut

Wonga, firma britanica specializata in imprumuturi mici cu dobanda foarte mare, nevoita sa stearga datorii de 220 de milioane de lire pentru 330.000 de clienti

HotNews.ro

Wonga, o controversata institutie financiara nebancara din Marea Britanie specializata in imprumuturi de valoare redusa, pe termen scurt si cu dobanda foarte mare a decis sa stearga datoriile a 330.000 de clienti, care au intarziat cu plata mai mult de 30 de zile, valoarea acestor datorii fiind estimata la 220 milioane de lire sterline, potrivit The Guardian. Decizia neasteptata a venit in urma unor discutii intre Wonga si FCA, autoritatea de reglementare in domeniul financiar din The City, care a cerut „responsabilitate” in modul in care Wonga ofera imprumuturi.

Potrivit sursei citate, alti 45.000 de clienti care au intarzieri de pana la 29 de zile, pana la data de 2 octombrie, trebuie sa plateasca aceste datorii, dar taxele si dobanzile vor fi sterse in cazul lor. Ei vor avea, de asemenea, optiunea sa plateasca imprumutul pe o perioada extinsa la patru luni.

Wonga a precizat ca aceasta decizie a fost luata „drept consecinta la discutiile purtate cu FCA” (Financial Conduct Authority – n.red.). FCA a anuntat, la randul sau, intr-o declaratie ca in momentul in care a preluat atributiile de reglementare in domeniul creditelor de consum, in aprilie a.c., a cerut informatii despre volumul dobanzilor la credite restructurate. Asa a realizat ca Wonga „nu ia masuri adecvate pentru a evalua capacitatea clientilor de a respecta platile intr-o maniera sustenabila”.

„Ne dezamageste faptul ca unele firme (financiare nebancare – n.red.) sunt departe de a se ridica la nivelul asteptarilor noastre” cand vine vorba de imbunatatirea standardelor pe piata creditelor de consum, a spus, citat de The Guardian, un inalt oficial FCA. El a precizat ca acest caz e un semnal pentru ceilalti actori din acest sector: „trebuie sa ofere imprumuturi in mod accesibil si responsabil”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro