WSJ: Popularitatea in crestere a marcii Dacia afecteaza vanzarile unor modele mai scumpe ale Renault
Vanzarile Dacia pe plan mondial au urcat cu aproape 20% pe plan mondial iar acest lucru afecteaza vanzarile unor modele mai scumpe ale marcii Renault, scrie The Wall Street Journal, citand analisti ai industriei auto. Cei de la Renault se gandesc sa creasca din nou productia la Pitesti, dar succesul Dacia pare sa afecteze vanzarile unor modele precum Clio.
Vanzarile Dacia pe plan mondial au urcat cu 18% in primele sapte luni, in special datorita programelor de tip Rabla din Europa. In Franta, Dacia e a opta marca la vanzari, iar in Germania masinile argesene s-au vandut de patru ori mai bine ca anul trecut.
„Renault vinde multe masini ieftine, dar nu face multi bani din ele”, crede Paul Newton, analist la compania IHS Global Insight. Totusi, in trecut Renault nu a spus ca marja de profit la masinile Dacia ar fi mai mica decat la alte masini mai scumpe pe care le vinde.
Reprezentantul unui dealer Dacia de langa Paris declara ca cererea este atat de mare incat masinile comandate acum vor fi livrate abia in decembrie. El a adaugat ca totusi ar fi preferat ca vanzarile lui Renault Clio sa fie in crestere semnificativa, deoarace si profitul ar fi mai mare la o masina care costa circa 12.000 euro, nu sub 10.000 euro.
Guillaume Josselin, director de marketing Renault France spune ca cererea pentru masinile Dacia este atat de mare, iar timpii de asteptare au crescut, incat se ia in considerare posibilitatea unei noi cresteri de productie la Pitesti. Insa, noteaza The Wall Street Journal, e foarte posibil ca dupa ce programele de tip Rabla vor inceta in Europa, vanzarile sa scada.
Michael Tyndall, analist la compania Nomura din Londra spune ca existenta unui model extrem de competitiv la pret cum este Sandero va crea o serie de asteptari in piata in ideea ca dupa ce reducereile oferite prin programele Rabla vor disparea, clientii vor dori ca masinile noi sa ramana la aceleasi preturi.
In orice caz, analistii spun ca vanzarile bune ale Dacia „musca” din cifrele de vanzari pentru modele mai scumpe vandute sub sigla Renault. Spre exemplu, daca Dacia a fost pe plus, vanzarile Clio au scazut cu 18% in primele sapte luni. Francezii spun ca scaderea vine si dupa ce productia a fost inchisa cateva saptamani, dar e putin probabil sa fie singurul motiv.
Renault spune ca masinile Dacia nu afecteaza vanzarile unor modele precum Clio, deoarece Sandero si Logan sunt masini care au ca tinta clienti care-si iau pentru prima oara un automobil nou. Francezii spera ca acesti clienti care iau contact cu masinile Dacia vor fi multumiti de ele iar in cativa ani vor cumpara masini mai scumpe, sub sigla Renault.