Xiaomi spune că telefoanele companiei nu-și cenzurează userii, ca răspuns la îndemnul Lituaniei ca oamenii să renunțe la terminalele chinezești
Compania Xiaomi spune că nu cenzurează în niciun fel comunicațiile utilizatorilor, la o zi după ce autoritățile din Lituania au spus că oamenii ar trebui să renunțe la telefoanele Huawei, Xiaomi și OnePlus, pentru că acestea ar folosi unelte de cenzură a comunicațiilor, scrie Reuters.
Ministrul lituanian al apărării le-a recomandat consumatorilor să evite să mai cumpere telefoane mobile chinezești și i-a sfătuit să le arunce pe cele pe care le au, după ce guvernul a descoperit că acestea au încorporate funcții de detectare și cenzurare a conținutului.
Telefoanele vândute în Europa de compania chinezească Xiaomi Corp au încorporate mecanisme de detectare și cenzurare a unor termeni cum ar “free Tibet” (Eliberați Tibetul), “long live Taiwan independence” (Trăiască independența Taiwanului) sau “democracy movement” (mișcarea democrației), a anunțat marți autoritatea privind securitatea cibernetică din Lituania.
Această capacitate de a cenzura a fost dezactivată în UE pentru modelul Xiaomi Mi 10T 5G, spuneau lituanienii, însă poate fi oricând activată de la distanță, susțin cei de centrul național de cyber-security.
Xiaomi neagă că telefoanele își cenzurează în vreun fel userii și spune că nu a restricționat vreodată acțiuni ale utilizatorilor pe terminalele lor.
Xiaomi a mai spus că respectă în totalitate normele GDPR, ca răspuns la cele spuse de lituanieni, cum că telefoanele mărcii ar trimite date criptate către un server din Singapore despre modul în care este folosit telefonul.
UPDATE Una dintre cele trei companii menționate este Huawei, iar acesta a trimis HotNews o declarație în care spune că ”a respectat întotdeauna principiul integrității, legile și reglementările din toate țările și regiunile în care își desfășoară operațiunile”.
Compania mai spune că, în ceea ce privește datele, acestea ”nu sunt niciodată procesate în afara dispozitivului Huawei, compania fiind transparentă în legătură cu datele necesare pe care le colectează de la clienți, care sunt reduse la minimum și sunt utilizate pentru a îmbunătăți personalizarea și experiența utilizatorului”.