ymterviu.033 – Dana Negrila, despre arma secreta a InStyle: o poseta
Iulian Comanescu: Pai prima intrebare e ce cauti tu cu inca o revista, draga Dana, pe piata si asa aglomerata de women glossy.
Revista cu care iese (azi) Dana Negrila e InStyle, de la Attica Media, concurentul grec al lui Antonios Liberis, iar piata e aglomerata rau. Acum doua zile s-a lansat Marie Claire. Dana Negrila e redactor-sef la InStyle si are un trecut imaculat compus din Unica, Beau Monde si Men’s Health
Dana Negrila: nu e chiar asa aglomerata
Dana Negrila: daca vorbim de reviste glossy licente
Dana Negrila: iar pe mine acestea ma intereseaza, in primul rind
Iulian Comanescu: Crezi ca face cititoarea vreo diferenta? Stie ca Unica e fara licenta si Glamour cu?
Dana Negrila: eu cred ca se vede know how-ul unei reviste care vine cu o licenta de afara
Iulian Comanescu: Crezi ca-l vad cititoarele?
Dana Negrila: si da, cred ca cititoarea mea va observa diferenta
Dana Negrila: poate nu neaparat constient
Iulian Comanescu: Unica, fara licenta, are un tiraj putin mai mare ca Avantaje, care e o revista cu licenta.
Dana Negrila: eu cred ca femeia din romania evolueaza
Dana Negrila: si percepe
Iulian Comanescu: Da, evolueaza.
Dana Negrila: sau incepe sa perceapa si micile diferente
Dana Negrila: care tin de calitatea editoriala
Dana Negrila: vizuala
Iulian Comanescu: Unica, Bolero, Look sunt inventii autohtone. Avantaje, Cosmo, Elle, Glamour, Joy etc. sunt cu licenta.
Iulian Comanescu: Nu e cam inghesuiala? intreb din nou. Printre astea cu licenta.
Dana Negrila: eu cred ca nu e inghesuita daca fiecare ne respectam segmentul de piata
CHESTII DE POZITIONARE
Iulian Comanescu: Asa. Care-i segmentul InStyle?
Dana Negrila: segmentul In Style, si ca sa te iau cu notiuni din prezentarea colegilor mei de la marketing
Dana Negrila: e concentrat undeva in zona 25-35 de ani, cu precadere in zona de 28 de ani
Dana Negrila: educata, cu un simt al modei, cu venituri medii si peste
Iulian Comanescu: Care-i diferenta dintre segmentul asta si segmentu lu Avantaje?
Iulian Comanescu: La Avantaje sunt babe sarace, daltoniste?
Dana Negrila: nu, sint femei tinere, dar sa zicem, care privesc mult la posturi tv gen Acasa
Dana Negrila: 🙂
Iulian Comanescu: Bun. Alea de la Avantaje se uita pe Acasa.
Iulian Comanescu: Inseamna ca alea de la raposatul Acasa Magazin (revista) erau babele sarace sau daltoniste?
Dana Negrila: nu stiu de acasa magazin, scuze
Dana Negrila: am doar 29 de ani
Dana Negrila: si inca vad in toate culorile
Iulian Comanescu: Bine.
Iulian Comanescu: Pan-aici mi se pare ca lansezi o revista cu licenta care isi propune cam ce-si propun alte reviste cu si fara licenta din zona de glossy.
Dana Negrila: sa revin putin si la cititoarea mea?
Dana Negrila: eu imi propun sa ii ofer femeii tinere solutii de stil (stil de viata, stil vestimentar) evoluate, dar fara fite
Iulian Comanescu: Aha. Sunt niste nuante acolo pe care eu nu le percep. Mai zi.
Dana Negrila: adica ii ofer surse de inspiratie ce tin de viata, de moda, de frumusete din viata celebritatilor
Dana Negrila: dar intr-un mod in care ele si-l pot permite
Dana Negrila: hainele nu trebuie sa fie de milioane, ca sa arati de milioane
Iulian Comanescu: Grozav. In definitiv, si altii au facut succes pe niste idei de revista la fel de (putin) diferentiate.
Dana Negrila: Si inca ceva
Dana Negrila: In Style nu este o revista de moda
Dana Negrila: este o revista de stil
Iulian Comanescu: Glamour s-a pozitionat ca retorica de marketing langa Elle, ca format si pret langa Joy si Bolero (aici pricep diferenta – mai tinere, chestii).
Iulian Comanescu: Si uite ca vinde… 40 de mii? [39.308 media pe 2007, locul al treilea pe piaţa dupa Cosmo si Bolero]
Dana Negrila: da, Glamour vinde bine
Dana Negrila: zona asta mai young
Dana Negrila: e bine acoperita
Dana Negrila: eu vad o zona buna de exploatat pe segmentul meu de virsta,
Dana Negrila: adica al femeilor care au crescut in cariera, au venituri bune, calatoresc, sint educate si informate
Dana Negrila: sint mai mature sa zicem decit cititoarele joy, bolero sau glamour
MAMA, 50 DE MII VANDUTE?!
Iulian Comanescu: Deci pan-aici e ok. O sa mai iei putin din tirajul celor care exista de pe piata si poate ca o sa vinzi si tu.
Iulian Comanescu: E nasol pentru toata piata fiindca toate atacurile astea vor duce mai multe titluri in zona gri. Se va intampla oarecum ce s-a intamplat la cotidiene. Se schimba top 5-ul, mai sunt inca cinci care au necazuri.
Iulian Comanescu: Chestiile alea pe care le-ai spus mai sus sunt mai prin toate prezentarile. In afara de asta – ce target ai?
Iulian Comanescu: Ca nr. de exemplare vandute dupa x luni?
Dana Negrila: seful meu mi-a fixat anul acesta 50.000
Iulian Comanescu: E o tona.
Iulian Comanescu: N-are nimeni 50. [Bolero are 44.459 medie pe acelasi 2007. Elle e rentabila la 19.605]
Iulian Comanescu: Si la cum iti lauzi cititoarele alea, daca vorbesti serios, sunt cam selecte pentru un rezultat atat de sus.
Dana Negrila: visele mele merg pe urmatorii 3 ani undeva la 100.000
Dana Negrila: stii ce cred eu?
Dana Negrila: daca nu iti propui, nu faci
Iulian Comanescu: De acord. Think big si tot restul.
Dana Negrila: si daca mai si un redactor sef care si-a vazut visul cu ochii,
Dana Negrila: ai toate sansele sa iti iasa [cred ca aici Dana spune ca visa InStyle de cand era mica]
Dana Negrila: acum campaniile pe care si le propune trustul Attica pe In Style sint destul de puternice
Iulian Comanescu: A, campanii.
Dana Negrila: eu cred ca daca sint cumparata in primele 3 numere, reusesc sa fidelizez
Iulian Comanescu: Povesteste-mi despre asta. Marie Claire, care apare in acelasi timp cu voi, are in ADN campanii. Un alt competitor deja existent pregateste si el niste campanii.
Iulian Comanescu: Toata lumea face campanii acum.
Dana Negrila: este o revista fantastica
Iulian Comanescu: Care-i o revista fantastica?
Dana Negrila: fantastica pentru mine e doar In Style
Dana Negrila: si Marie Claire e o revista cu renume
Dana Negrila: si ii respect autoritatea
Dana Negrila: dar avem segmente diferite de piata
Dana Negrila: si asa e si normal
Dana Negrila: sa revin la campanie
Dana Negrila: Va fi outdoor, tv, adio, in tara destul de intens
Dana Negrila: in mall-uri avem reviste gigant
Dana Negrila: de 2 m
Iulian Comanescu: Aha, campanie de publicitate.
Iulian Comanescu: Credeam ca e o campanie editoriala.
Dana Negrila: este o stategie de comunicare
Dana Negrila: cu totul
Dana Negrila: noi mergem mult pe promovarea brandului
Citeste ymterviul integral si comenteaza pe blogul lui Comanescu