ZenithOptimedia: Cheltuielile globale de publicitate vor creste cu 3,5% in 2013
Reteaua de media ZenithOptimedia apreciaza ca piata globala de publicitate a intrat pe un traseu de crestere constanta, fiind de asteptat sa creasca cu 3,5% anul acesta. Nivelul de crestere estimat acum este, insa, mai lent decat cel preconizat de Zenith la sfarsitul anului trecut si, ulterior, in aprilie a.c.. Reteaua apreciaza ca revirimentul va continua in 2014-2015 multumita indeosebi publicitatii pe Internet.
Acest segment, apreciaza ZenithOptimedia, va fi principalul motor al cresterii cheltuielilor de publicitate in urmatorii doi ani. Sectorul va creste cu 15% anual intre 2012-2015 si va contribui cu 66% la cresterea cheltuielilor totale pe publicitate, la nivel global. Cresterea este impulsionata de inovatii in domeniul digital – masuratori mai bune, localizare mai puternica, integrarea cu dispozitivele mobile – si de social media si video online, care vor continua sa creasca cu aproximativ 30% anual.
Potrivit ZenithOptimedia:
- Segmentul cu cresterea cea mai rapida, in domeniul publicitatii pe Internet, este cel mobil. Cresterea in acest caz va fi de 67% la nivel global in 2013 si, in medie, de 51% anual intre 2012-2015, multumita adoptiei rapide a telefoanelor inteligente si tabletelor. Intre timp, publicitatea online clasica (prin intermediul PC-urilor) este de asteptat sa creasca cu 10% anual.
- Cheltuielile de publicitate pe platforme mobile s-au ridicat la 8,6 miliarde de dolari in 2012, insemnand 9,8% din totalul cheltuielilor de publicitate pe Internet si 1,8% din totalul cheltuielilor de publicitate pe toate platformele. ZenithOptimedia se asteapta ca totalul cheltuielilor de publicitate pe dispozitive mobile sa creasca la 29,4 miliarde pana in 2015 (6,1% din totalul cheltuielor de publicitate estimate pentru acel an).
- Cheltuielile globale de publicitate in 2013 vor creste cu 3,5% fata de anul precedent – ritm de crestere similar celui inregistrat in 2012 vs. 2011. Motivele acestui ritm mai lent de crestere, comparativ cu prognozele anterioare: problemele economice din eurozona si ingrijorarile legate de securitate in Coreea de Sud, pe fondul cresterii tensiunilor cu Coreea de Nord.
- SUA raman cea mai mare piata de publicitate, revendicand 33% din totalul cheltuielilor globale in 2012. Intre 2012-2015, este de asteptat ca aceasta piata sa contribuie cu 29% la totalul de 73 de miliarde de dolari care vor intra pe aceasta piata, in plus fata de nivelul actual. Dupa SUA, contributiile cele mai mari apartin unor piete mai tinere, dar mai dinamice, precum China (cu un aport de 18% la cresterea pietei globale) sau Argentina (7%).