Sari direct la conținut

ZenithOptimedia: Piata globala de publicitate se va intoarce la un ritm de crestere similar cu cel de dinaintea crizei

HotNews.ro

Cheltuielile globale de publicitate vor creste cu 5,5% in 2014, 5,8% in 2015 si 6,1% in 2016, potrivit ultimelor estimari ale retelei internationale ZenithOptimedia, anuntate saptamana aceasta. Aceasta considera imbunatatirea situatiei economice, extinderea modelului automatizat de achizitii media (programmatic buying) si cresterea rapida a publicitatii pe platforme mobile drept principale motoare pentru cresterea pietei in urmatorii trei ani.

Pentru anul in curs, ZenithOptimedia noteaza mai multe evenimente si evolutii ce o determina sa estimeze un salt in prognozele sale, de la o crestere a cheltuielilor de publicitate de 3,9% in 2013 la 5,5% in 2014:

  • Jocurile Olimpice de la Soci, Campionatul Mondial de Fotbal, alegerile de mijloc de mandat din SUA, evenimente ce ajuta in special televiziunea: cheltuielile de publicitate TV, care au crescut cu 4,4% in 2013, este de asteptat sa inregistreze o crestere de 5,2% in 2014
  •  cresterea increderii in randul clientilor de publicitate datorita cresterii Eurozonei, unde economia pare sa se stabilizeze si mai putin predispusa sa cauzeze socuri negative economiei globale: este de asteptat ca Eurozona sa inregistreze o crestere a cheltuielilor de publicitate de 0,7% in 2014, fiind pentru prima data in ultimii patru ani cand regiunea va inregistra o crestere. Este de asteptat ca aceasta crestere sa atinga 1,6% in 2015 si de 1,7% in 2016.
  • Clientii de publicitate sunt, general vorbind, intr-o pozitie favorabila investitiilor de extindere.

ZenithOptimedia estimeaza ca Internetul isi va mentine avansul categoric de mediu cu cea mai rapida crestere a cheltuielilor de publicitate. Dupa un avans de 16,2% in 2014, reteaua apreciaza ca un ritm similar se va mentine in 2014-2016:

  • Segmentul cu cea mai mare rapida crestere este publicitatea de tip display, care va creste, potrivit Zenith, cu 21% in medie, anual, pana in 2016. Display-ul traditional (bannere, alte formate standard) vor creste cu 16% anual, sustinute de „revolutia programmatic buying” (modelul automatizat de achizitii media)
  • Programmatic buying va sustine si cresterea publicitatii prin social media (29% anual) si video online (23% anual). Publicitatea de tip display este de asteptat sa depaseasca pentru prima data publicitatea de tip paid search (care are o crestere de 13% anual) in 2015.
  • ZenithOptimedia se asteapta ca publicitatea de tip display sa atinga 74,4 miliarde de dolari in 2016, iar cea de tip paid search – 71,1 miliarde de dolari.
  • Publicitatea pe platforme mobile creste de sase ori mai rapid decat cea pe terminale fixe. Zenith preconizeaza ca publicitatea mobila va creste, in medie, cu 50% anual in perioada 2013-2016, comparativ cu o crestere medie anuala de 8% pentru publicitatea online pe terminale fixe.
  • Publicitatea pe platforme mobile se estimeaza ca va atinge 45 miliarde de dolari in 2016, insemnand 28% din cheltuielile totale de Internet si 7,6% din totalul cheltuielilor globale de publicitate. Mobilul va epasi astfel radioul, revistele si publicitatea stradala, devenind al patrulea mare mediu din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate atrase.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro