Inflaţia pune frână poftei de ciocolată. Ce practică adoptă producătorii popularului desert pentru a-şi păstra clienţii
Iubitorii de ciocolată îşi reduc bugetele alocate pentru popularul desert după ce viaţa devine din ce în ce mai scumpă în Europa şi SUA, arată cele mai noi date ale unor mari companii care produc ciocolată, informează Reuters. Pentru a nu-şi pierde clienţii, unele firme au ales să diminueze cantitatea pentru a păstra acelaşi preţ.
Per total, vânzările cu amănuntul de ciocolată în SUA au scăzut cu 2% până la 3% în ultimele luni, pe măsură ce preţurile au înregistrat o creştere de până la două cifre, a declarat recent vicepreşedintele Hershey Co, Melissa Poole. Performanţele înregistrate de Hershey sunt similare cu cele înregistrate de restul producătorilor, scrie Agerpres.
„Ne aşteptăm ca pe măsură ce înaintăm în an să vedem o diminuare a volumului vânzărilor”, a spus Melissa Poole, care a adăugat că până la scăderea din ultima perioadă „consumatorii nu şi-au redus deloc consumul”.
Vânzările de ciocolată, în special în SUA, au explodat alături de alte produse de consum în ultimele faze ale pandemiei, în condiţiile în care cumpărătorii au început să facă achiziţii în vrac.
Oamenii se vor recompensa cu bucăţi mai mici de ciocolată
Acum, însă, producătorii văd cum unele obiceiuri de consum încep să se schimbe, de exemplu cumpărătorii preferă să cumpere batoane individuale de ciocolată în locul pachetului multiplu.
Potrivit firmei americane de cercetare a pieţei IRI, volumul produselor de ciocolată vândute în SUA a scăzut cu 1,5% în ritm anual în cele 13 săptămâni care s-au încheiat pe 12 iunie, în condiţiile în care preţurile au crescut cu 8,2%.
„Vom vedea cum ciocolata devine un articol mai sensibil la preţ. Consumatorii vor continua să se răsfeţe cu o mică recompensă, dar va fi una de dimensiuni mai mici. De aceea vedem o scădere a volumului vânzărilor”, a declarat Daniel Sadler, analist la IRI.
În Marea Britanie, firma de consultanţă McKinsey a descoperit că 40% dintre britanici au migrat spre produsele mai ieftine atât în ceea ce priveşte snacks-urile cât şi dulciurile în cele patru-şase săptămâni care s-au încheiat la mijlocul lunii mai.
Ciocolata mai ieftină are un conţinut mai redus de cacao, ceea ce înseamnă că, deşi volumele producătorilor de ciocolată rămân la acelaşi nivel, cererea de cacao va scădea.
Şi războiul din Ucraina a afectat vânzările de ciocolată
Invadarea Ucrainei de către Rusia a afectat şi ea cererea, susţin traderii şi experţii, în condiţiile în care împreună cele două ţări sunt responsabile pentru 5% din cererea mondială de cacao.
Unii producători de ciocolată, inclusiv nume mari precum Lindt şi Nestle, s-au retras s-au şi-au redus vânzările de pe piaţa din Rusia în acest an, în semn de protest faţă de invadarea Ucrainei.
Unii producători micşorează cantitatea produselor pentru a păstra preţul
Melissa Poole a dezvăluit că în unele cazuri Hershey a redus mărimea sortimentelor pentru a păstra acelaşi preţ, o procedură denumită în mod obişnuit drept „shrinkflation”, pentru a-i păstra pe acei clienţi care vor să cheltuie doar trei dolari pentru o pungă de ciocolate Kisses, în loc de 5 sau 6 dolari. Ea a adăugat că acest instrument nu este folosit atât de frecvent pe cât se crede deoarece este nevoie de planificare şi de un calendar.
Grupul Mondelez, care produce mărcile de ciocolată Cadbury şi Milka, a decis la rândul său „să reducă greutatea anumitor produse”, a declarat purtătoarea de cuvânt Tracey Noe.
La fel ca şi recursul la ciocolata mai ieftină, „shrinkflation” are un impact asupra cererii de cacao, chiar dacă volumele de vânzări rămân la fel.
Iniţial, producătorii de ciocolată se aşteptau ca cererea de cacao să crească cu aproximativ 2,5% în acest an, însă acum prognozează o creştere de doar 1%, urmată de o stagnare anul viitor, dacă inflaţia persistă iar războiul din Ucraina va continua, susţin traderii şi experţii.
Sursă foto: DreamsTime.com