Primăria Capitalei vrea să extindă sistemul de management al traficului cu bani din PNRR
Primăria Capitalei vrea să modernizeze și să extindă sistemul de management al traficului, astfel încât să fie prioritizat transportul public, și să cumpere 22 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii cu bani din PNRR. Consiliul General a aprobat joi ca municipalitatea să depună două cereri de finanțare în acest sens, valoarea celor două proiecte fiind de peste 85 milioane de euro.
”Obiectivul de investiții vizează integrarea treptată a tuturor intersecțiilor din Municipiul București și Județul Ilfov în sistemul de management trafic, precum și optimizarea acestuia prin optimizarea acestuia prin utilizarea noilor tehnologii. Suplimentar față de investițiile din teren (semaforizare, comunicații, sisteme de detecție, ADC-uri), proiectul are în vedere atât investigarea situației actuale a funcționării echipamentelor existente ale intersecțiilor integrate în BTMS cât și creșterea capacității Centrului de Trafic la noile volume de date colectate și îmbunătățirea reacției de răspuns la situațiile din teren”, se arată în proiectul aprobat.
Valoarea totală a proiectului este de 74 milioane de euro.
Coridoarele ce fac obiectul interventiilor sunt:
- Drumul Radial DR11 (Şoseaua Bucureşti-Târgovişte – Bulevardul Bucureștii Noi – Calea Griviței – Strada Berzei – Strada Vasile Pârvan – Splaiul Independenței)
- Drumul Radial DR3 (Şoseaua Colentina – Calea Moşilor – Strada Mântuleasa – Bulevardul Corneliu Coposu)
- Drumul Radial DR5 (Bulevardul Theodor Pallady – Bulevadul Camil Ressu -Calea Dudeşti – Strada Nerva Traian – Bulevardul Unirii)
- Drumul Radial DR14 (Şoseaua Berceni – Intrarea Neţea)
- Drumul Radial DR8 (Şoseaua Alexandriei – Calea Rahovei – Bulevardul George Coşbuc – Bulevardul Regina Maria)
- Drumul Radial DR10 (Bulevardul Iuliu Maniu – Şoseaua Cotroceni – Splaiul Independenței)
Investițiile vor contribui, potrivit sursei citate, la:
- reducerea poluării prin eficientizarea deplasărilor diverselor tipuri de vehicule (transport public de persoane, transport de marfă, transport individual, etc.) și schimbarea opțiunilor cu privire la modul de transport utilizat.
- se vor instala la nivelul inelului principal de circulație (bd. lancu de Hunedoara – șos. Ștefan cel Mare – șos. Mihai Bravu – Calea Văcărești – șos. Oltenitei – sos. Viilor, strada Progresului, bd. Geniului, șos. Grozăvești, pasajul Basarab, şos. Nicolae Titulescu și Pasajul Victoriei) staţii pentru monitorizarea poluării aerului;
- fluidizarea traficului prin coordonarea optimă a deplasărilor de vehicule, pe baza unei infrastructuri de drumuri proiectate și echipate corespunzător (de la sisteme ITS moderne până la marcaje și indicatoare rutiere) şi cu o informare în timp real privind opțiunile de reconfigurare a deplasărilor în cazul unor evenimente care obstrucționează deplasarea;
- creşterea gradului de siguranţă rutieră prin asigurarea unui management adecvat al traficului, utilizarea sistemelor de trafic enforcement (nerespectarea regimului legal de viteză, treceri pe roşu, blocarea benzilor şi căilor proprii destinate transportului public, neacordare de prioritate, etc.) inclusiv măsuri de reducere a stresului conducătorilor de vehicule (evitarea ambuteiajelor, evitarea blocajelor în intersecții, intervenţii rapide în cazul diverselor abateri în trafic, etc.)
- prioritizarea vehiculelor destinate transportului public, obiectiv care asigură îndeplinirea celorlalte obiective prezentate mai sus.
Efectele vor fi:
- Reducerea cu peste 10% a timpului de deplasare în oraș;
- Creșterea siguranţei rutiere prin reducerea numărului de accidente;
- Reducerea ratei infracţionalității rutiere din zona de acţiune, cu peste 10%;
- Realizarea unui confort pentru participanţii la trafic – autovehicule şi pietoni;
- Îmbunătăţirea calității și eficienţei serviciului de transport public prin prioritizarea vehiculelor în intersecții, ceea ce va duce la creșterea numărului de pasageri;
- Creşterea calității aerului din municipiu prin reducerea emisiilor de noxe (consumul de combustibil).
În ceea ce privește achiziția celor 22 de troleibuze cu emisii zero, valoarea estimată este de circa 55 milioane de lei fără TVA (11,2 milioane euro).
Sursă foto: Dreamstime.com