VIDEO Ce propune Nicușor Dan pentru funcționarea trenului metropolitan / Primarul a călătorit pe 4 rute feroviare din jurul Capitalei
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a făcut o călătorie cu trenul de probă pe 4 rute feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan.
Ce propune Nicușor Dan pentru funcționarea trenului metropolitan:
- vom folosi în prima etapă infrastructura de cale ferată care există în jurul Capitalei,
- cu ajutorul Ministerului Transporturilor ne propunem să facem modernizările necesare și conectarea la celelalte mijloace de transport public.
- ulterior, tot în colaborare cu autoritățile centrale, ne dorim să investim în achiziția de trenuri, în construirea de noi segmente și stații de cale ferată, pentru a extinde traseele pe care va funcționa trenul metropolitan.
De joi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București.
Bucureștenii și navetiștii din Ilfov pot cumpăra de joi primele bilete metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București -Ilfov. Proiectul a intrat în vigoare și se vrea a fi unul pilot – vine cu o serie de bilete și abonamente care permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar pe ruta Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă.
Nu începe niciun proiect major de infrastructură
În proiectul de buget sunt trecuți bani doar pentru investițiile în curs: 100 de milioane lei pentru lucrările de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea, 67 milioane lei pentru parcarea park&ride de la capătul Șoselei Pantelimon și 66 milioane de lei pentru Pasajul de la Doamna Ghica, modernizare linie de tramvai pe bd. G-ral Vasile Milea – 26 milioane lei. O parte din acești bani sunt datorii rămase de anul trecut, pentru lucrări executate.
Alte mici investiții prevăzute sunt: modernizarea peroanelor liniei 41 – circa 5 milioane lei; reabilitare peroane tramvai – 13 milioane lei; achiziție 10 km șină de tramvai – 31 milioane lei.
Totuși, nu sunt prevăzuți bani pentru proiecte noi de infrastructură: lărgirea străzii Iuliu Hațeganu la 3 benzi pe sens, pasaj Piața Delfinului, Pasaj Andronache, pasajele peste calea ferată, parcările subterane.