Trei magazine Mega Image din București, închise temporar de ANPC. Ce nereguli au fost găsite de echipele de control
Echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 97.000 de lei, în urma abaterilor constatate în cadrul controalelor efectuate în cinci magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din Capitală şi într-unul aparţinând companiei Lidl Discount SRL.
„Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov îşi continuă prezenţa zilnică în supermarketurile din Capitală. Astfel, în ultimele două zile, comisarii au verificat cinci magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din sectoarele 1, 3 şi 4 ale Capitalei, precum şi unul aparţinând companiei Lidl Discount SRL, din sectorul 4”, se menţionează într-un comunicat al ANPC.
Comisarii CRPC Bucureşti-Ifov au mai aplicat măsuri complementare de oprire definitivă de la comercializare şi retragere din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe, dar şi de oprire temporară a prestării de servicii pentru trei magazine Mega Image, până la remedierea deficienţelor constatate.
Totodată, comisarii au aplicat măsuri complementare de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru raioanele în care s-au înregistrat abateri, în celelalte două magazine Mega Image.
Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită şi comercializarea de legume şi fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenţa mucegaiului etc.).
De asemenea, comisarii au constatat comercializarea unor preparate din carne (mezeluri şi brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare şi consistenţă, lipsa igienizării, prezenţa unor acumulări de lichide şi resturi de ambalaje, în spaţiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare, prezenţa infestaţiei cu gândaci (vii şi morţi, în capcane).
Totodată, în urma controlului, s-a constatat utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată şi cu ventilatoarele încărcate de grăsime şi praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate, precum şi comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantităţi mari de gheaţă în ambalaje.
„Practic găsim aceleaşi probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanţii magazinelor aceluiaşi lanţ – Mega Image, de exemplu – ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesaţi de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor şi măsurilor aplicate de noi, ori, pur şi simplu, a început să le placă „picătura chinezească”, a afirmat Paul Anghel, director general Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. (sursa:Agerpres)