Sari direct la conținut

Studiu în Marea Britanie: Profesorii ar trebui să ignore micile obrăznicii din timpul orelor pentru a îmbunătăți comportamentul întregii clase

HotNews.ro
Studiu în Marea Britanie: Profesorii ar trebui să ignore micile obrăznicii din timpul orelor pentru a îmbunătăți comportamentul întregii clase

Un studiu condus de Școala Medicală a Universității Exeter arată că profesorii ar trebui să nu bage în seamă micile ieșiri ale elevilor care perturbă orele tocmai pentru a reduce gradul de comportament indisciplinat al întregii clase. În loc să se concentreze pe momentele în care cursurile sunt întrerupte de elevii gălăgioși, de exemplu, dascălii ar trebui să le acorde atenție și să îi laude pe cei cuminți. Iar acest lucru va îmbunătăți inclusiv starea mentală a copiilor, relevă studiul citat deThe Independent.

Cercetarea a arătat că profesorii antrenați să treacă cu vederea micile ieșiri, precum legănatul pe scaune, bătutul cu degetele în bancă, sau mersul prin clasă în timpul orelor, vor obține rezultate mai bune cu toți copiii.

A fost studiat comportamentul a peste 2 mii de elevi de școală primară din 80 de școli.

Cercetătorii au măsurat dezvoltarea copiilor printr-o serie de chestionare aplicate inclusiv profesorilor și părinților. Observatorii au analizat un sfert din cursurile susținute în cele 80 de școli.

„Dacă profesorul nu răspunde provocării și alege să o ignore, atunci nu mai e distractiv și copilul se va opri. Trebuie doar să ai răbdare”, a indicat profesoara Tamsin Ford, de la Școala Medicală a Universității din Exeter, care a analizat gradul de succes al măsurii.

„Când elevul este încurajat să facă acele lucruri pe care trebuie să le ducă la bun sfârșit, asta îi influențează și pe ceilalți. Nivelul de stres scade pentru toți”, a explicat Ford.

„Când găsești calea către tipul de comportament pe care îl dorești la clasă, poți declanșa schimbarea și în cei care nu vor să îndeplinească nicio sarcină, ignorând cerințele”, a constatat la rândul său Sam Scudder, profesor la o școală din orășelul port Exmouth. „Sigur că sunt și unele comportamente pe care nu le poți ignora, dar trebuie să îi lăudăm pe copiii care dezvoltă comportamentul dorit. Sunt cei care ascultă în liniște, adesea trecuți cu vederea”, a adăugat Sam Scudder.

Managerii de școli sunt de acord că trebuie să existe un echilibru între menținerea unui climat bun pentru învățare și micile probleme de comportament care pot apărea în clasă.

„Profesorii sunt cei care pot stabili cel mai bine unde se află acest echilibru. Școlile au politici clare în privința comportamentului, astfel încât elevii să înțeleagă regulile și ce se așteaptă de la ei”, a declarat secretarul general al Asociației liderilor de școli și colegii, Geoff Barton. “Micile momente în care atenția întregii clase este distrasă nu pot fi ignorate. La fel, nu vrem să ne oprim din predat la fiecare 5 secunde din cauza unor greșeli minore”, a mai indicat Barton.

Biroul britanic pentru standarde în educație, servicii și abilități pentru copii, Ofsted, tocmai a anunțat o scădere a nivelului de distragere a atenției în clase, după aplicarea politicilor comportamentale „zero toleranță”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro