Update: Gala Premiilor Operelor Nationale reprogramata pentru 28 decembrie
Cel mai important eveniment al scenelor lirice româneşti, Gala Premiilor Operelor Naţionale, este pentru al doilea an consecutiv, găzduit de Opera Naţională Bucureşti.
Evenimentul ajuns la cea de-a V-a ediţie este considerat cel mai grandios eveniment care celebrează şi premiază performanțele lirice ale Operelor din ţară. Ca şi la premiile UNITER, nominalizările pentru spectacolele de operă sunt făcute pentru stagiunea anului trecut, iar nominalizările au fost trimise de teatrele de operă cărora producţiile le aparţin.
Din juriu de selecţie, fac parte: Grigore Constantinescu, Costin Popa, Horia Andreescu, Vivia Săndulescu, Luminiţa Arvunescu.
Invitatul special în acest an la Galei Premiilor Operelor Naţionale este celebrul tenor Juan Diego Flórez, unul dintre cei mai buni tenori lirici, care va cânta pentru prima dată pe o scenă din România. Marele Premiu al Galei îl va primi celebra soprană de origine română, doamna Marina Krilovici.
Categoriile ediţiei din acest al la Gala Premiilor Operelor Naţionale sunt: Cel mai bun spectacol de operă, Cel mai bun regizor, Cel mai bun dirijor, Cel mai bun solist liric, Cea mai bună solistă lirică, Cele mai bune decoruri, Cele mai bune costume, Cel mai bun spectacol de balet, Cel mai bun debut liric masculin, Cel mai bun debut liric feminin, Cel mai bun coregraf, Cel mai bun solist de balet, Cea mai bună solistă de balet, Cel mai bun spectacol românesc.
NOMINALIZĂRI GALA PREMIILOR OPERELOR NAȚIONALE
EDIȚIA A V-A
1. Cel mai bun spectacol de operă:
“Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București
“Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța
“Macbeth” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău
2. Cel mai bun regizor:
Alice Barb
pentru regia spectacolului “Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța
András Kürthy
pentru regia spectacolului “I puritani” de Vincenzo Bellini
Opera Națională Română Cluj-Napoca
Matteo Mazzoni
pentru regia spectacolului “Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini
Opera Națională București
3. Cel mai bun dirijor:
Ciprian Teodorașcu
Opera Națională Română Iași
Opera Națională București
Marcello Mottadelli
Opera Națională București
Giuseppe Sabbatini
Opera Națională Română Cluj-Napoca
4. Cel mai bun solist liric:
Iurie Gîscă
pentru rolul “Macbeth” din spectacolul “Macbeth” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău
Adorján Pataki
pentru rolul “Cavaradossi” din spectacolul “Tosca” de Giacomo Puccini
Opera Maghiară din Cluj-Napoca
Lucian Petrean
pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București
5. Cea mai bună solistă lirică:
Brigitta Kele
pentru rolul “Mimi” din spectacolul “La Bohème” de Giacomo Puccini
Opera Maghiară din Cluj-Napoca
Bianca Mărgean
pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București
Irina Săndulescu Bălan
pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski
Opera Națională Română Cluj-Napoca
6. Cele mai bune decoruri:
MATTEO MAZZONI
pentru concepția decorului din spectacolul “Bărbierul din Sevilla” de Giachino Rossini
Opera Națională București
MARIA MIU
pentru concepția decorului din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța
VIORICA PETROVICI
pentru concepția decorului din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff
Opera Națională Română Iași
7. Cele mai bune costume:
MARIA MIU
pentru concepția costumelor din spectacolul “Forța destinului” de Giuseppe Verdi
Teatrul Național de Opera și Balet “Oleg Danovski”, Constanța
VIORICA PETROVICI
pentru concepția costumelor din spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff
Opera Națională Română Iași
CARLA RICOTTI
pentru concepția costumelor din spectacolului “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București
8. Cel mai bun spectacol de balet:
“Revelația trupului”
coregrafia Melinda Jakab
Opera Maghiară din Cluj-Napoca
“Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
coregrafia Renato Zanella
Opera Națională București
“Zorba” de Mikis Theodorakis
coregrafia Lorca Massine
Opera Națională Română Cluj-Napoca
9. Cel mai bun debut liric masculin:
Jean Kristof Bouton
pentru rolul “Escamillo” din spectacolul “Carmen” de Georges Bizet
Opera Națională Română Iași
Csaba Sándor
pentru rolul “Don Giovanni” din spectacolul “Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart
Opera Maghiară din Cluj-Napoca
Cătălin Țoropoc
pentru rolul “Renato” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București
10. Cel mai bun debut liric feminin:
Anastasia Cușnir
pentru rolul “Tatiana” din spectacolul “Evgheni Oneghin” de Piotr Ilici Ceaikovski
Teatrul Național de Operă și Balet “Maria Bieșu”, Chișinău
Irina Iordăchescu
pentru rolul “Butterfly” din spectacolul “Madama Butterfly” de Giacomo Puccini
Opera Națională București
Bianca Mărgean
pentru rolul “Amelia” din spectacolul “Bal mascat” de Giuseppe Verdi
Opera Națională București
11. Cel mai bun coregraf:
Melinda Jakab
pentru coregrafia spectacolului “Revelația trupului”
Opera Maghiară din Cluj-Napoca
Ioan Tugearu
pentru coregrafia spectacolului “Carmina Burana” de Carl Orff
Opera Națională Română Iași
Carlos Vilán
pentru coregrafia spectacolului “Amorul Vrăjitor. Tricornul” de Manuel de Falla
Opera Națională București
12. Cel mai bun solist de balet:
ROBERT ENACHE
pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București
DAN HAJA
pentru rolul “Zorba” din spectacolul “Zorba” de Mikis Theodorakis
Opera Națională Română Cluj-Napoca
OVIDIU MATEI IANCU
pentru rolul “Romeo” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București
13. Cea mai bună solistă de balet:
CRISTINA DIJMARU
pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București
Ada González
pentru rolul “Julieta” din spectacolul “Romeo și Julieta” de Serghei Prokofiev
Opera Națională București
LIANA TALOȘ
pentru rolul “Madame Hortance” din spectacolul “Zorba” de Mikis Theodorakis
Opera Națională Română Cluj-Napoca
14. Cel mai bun spectacol românesc:
“Motanul Încălțat” de Cornel Trăilescu
Opera Națională Română Cluj-Napoca
Evenimentul va fi transmis în direct la TVR 3, Radio România Cultural și pe site-ul instituției www.operanb.ro , începând cu ora 19:00.