Jazz & Poezie in concertul "Acacia Flower" – Emil Bizga Quartet si Daniela Tocari
Cvartetul Emil Bîzgă, avand ca invitată pe actrița Daniela Tocari, va sustine concertul de jazz și poezie “Acacia Flower” / “Floarea de salcâm” intr-un micro-turneul în SUA și Canada, informeaza ICR New York.
Un prim concert va avea loc la cunoscutul club DROM din East Village, New York, pe baza parteneriatului cu ICR New York, în data de 27 iunie 2014, ora 19.15. Un al doilea concert, organizat în colaborare cu Communauté Moldave du Québec, este programat la Montréal, în Canada, în data de 29 iunie, ora 17.00.
În prelucrările și aranjamentele orchestrale ale lui Emil Bîzgă, lirismul lui Ciprian Porumbescu vibrează alături de dinamismul tonurilor lui George Gershwin, iar ritmurile de jazz braziliene ale lui A.C.Jobim se împletesc cu romantismul lui Nino Rota. Sunete din epoci diferite se întretaie și se complementează armonios în piese care transmit acelasi mesaj muzical și care se adresează unei audiențe diverse, multiculturale.
Potrivit ICRNY, programul concertelor cvartetului Emil Bîzgă va include piesele din albumul „Acacia Flower”: “Acacia Flower”, “The Ballad”, “Danube’s Fairy”, “Embraceable You”, “Danny Boy”, “Goodfather”, “Zingaro”, “Someone to Watch Over Me”, iar Daniela Tocari va recita poezii de dragoste din lirica lui Nichita Stănescu, Mihai Eminescu, Carl Sandberg, Lucien Quincy, Bob Kaufman, Ted Jones și Keneth Rexroth.
Înregistrat la studioul Tony Bennett în ianuarie 2011, albumul “Acacia Flower” este cel mai recent și de succes proiect al Emil Bîzgă Quartet, având ca piesă de rezistență o prelucrare a baladei lui Ciprian Porumbescu. Capodoperă în repertoriul clasic internațional, “Balada” este o piesa scrisă la origine pentru vioară. În premieră, balada este transpusă de Emil Bizga într-o piesă de jazz, interpretată la flugelhorn. “Danube’s Fairy” (Zâna Dunării), o altă piesă a lui C. Porumbescu, scrisă ca o lucrare de pian solo, este aranjată aici în jazz waltz. „Danny Boy” este o baladă tradițională irlandeză, care se adresează celor dezrădăcinați sau celor trimiși pe câmpurile de luptă. În prelucrarea lui, Bîzga îmbină sinceritatea lirică bucovineană cu patosul irlandez și bluess-ul american. „Acacia Flower”, piesa care a dat titlul albumului, este la origine o romanță românească din perioada interbelică, transformată acum într-un hit pe ritm de rumba.
Considerat unul dintre cei mai buni trompetişti români, Emil Bîzgă s-a născut la Iaşi, într-o familie de muzicieni. A urmat studii muzicale de trompetă clasică cu prof. Iancu Văduva la Conservatorul din Bucureşti, unde și-a descoperit şi pasiunea pentru jazz. Ulterior a aprofundat studiul trompetei clasice la Conservatorul din Malmo (Suedia), cu prof. Hakan Hardenberger, și a obținut un master în trompetă de jazz la Conservatorul din Hanovra (Germania), cu prof. Helbert Hellhund, precum şi Artist Diploma de la Rutgers University din New Jersey (SUA), unde a studiat cu prof. Williams Fielder. Din 2000 a ales să trăiască și să lucreze la New York.
Emil Bîzgă a colaborat îndeaproape cu artişti de renume, precum Hakan Hardenberger şi Wynton Marsalis, care i-au influențat stilul şi tehnica muzicală şi i-au incitat curiozitatea de a îmbina diverse categorii muzicale – muzica clasică, jazz-ul și folclorul balcanic. Astfel, a ajuns la o sinteză proprie, stilul său muzical caracterizându-se tocmai printr-un mix de sunete contrastante, inedite pentru jazz-ul modern, reuşind să aducă un element de noutate în arena muzicală internaţională.
Cariera lui Emil Bîzgă cuprinde numeroase concerte solo sau alături de prestigioase orchestre de muzică clasică sau trupe de jazz, precum Orchestra Niedersachen Jazz, Bucharest Radio Big Band sau Opera din Hanovra, participări la numeroase festivaluri de gen din ţară sau din străinătate, precum Festivalul de Jazz Richard Oschanitzky (Iaşi, România), Festivalul de Jazz Patras (Grecia), ZeitTon Festival (Viena, Austria), Festivalul Miles Davis (Cracovia, Polonia) sau Festivalul de Jazz de la Montreux (Elveţia).
În Europa și SUA, renumitul trompetist a urcat pe aceeaşi scenă cu nume mari ale muzicii internaționale precum Ray Charles, Jimmy Cobb, Rick Dellarata, Michael T.A. Thompson, Chris Sullivan sau Jon Davis, iar în St. Petersburg şi Paris a avut ocazia să încânte publicul prin colaborarea cu Vladimir Cosma, unul dintre cei mai cunoscuţi compozitori de muzică de film.
A fost distins la manifestări muzicale internaționale de prestigiu: Jazz Podium 2003 (Hanovra, Germania), Musikstipendium 1997-1998, Malmo-Oxie Rotary Club International (Suedia), Jeunesses Musicales 2000 (București).
Bogata experienţă muzicală şi capacitatea de a se dedica muzicii, i-au conferit lui Emil Bîzgă o amprentă muzicală unică, recunoscută la nivel internaţional. „Emil Bîzgă este unul dintre cei mai originali şi dinamici trompetişti care au apărut pe scena jazz-ului în ultimele decenii. Îmbinarea dintre muzica populară românească cu jazz-ul este irezistibilă. Cred că Emil este pe cale să se transforme într-un star al muzicii jazz, care în mod categoric va influenţa generaţiile viitoare de trompetişti.” (Jack Kleinsinger – Highlights in Jazz, NY).
Actrița Daniela Tocari, invitata cvartetului, a studiat mai întâi pianul și baletul ca elevă la Școala de Arte „Alexei Stircea” din Chișinău, apoi arta actorului, pe rând, la Colegiul Național de Arte „Octav Băncilă” din Iași, cu prof. Doina Deleanu, și la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, cu prof. Octavian Jighirgiu. Are un masterat în arta actorului de la Universitatea Națională de Teatru și Film “I. L. Caragiale” din București, coordonată fiind de prof. Gelu Colceag. Experiența sa profesională include rolurile: Elena din “Pinalti” – Teatrul “Apropo”, București; Îngeraș din „Pălăria florentină”, regia Silviu Purcărete, Teatrul Național “Vasile Alecsandri”, Iași; Servanta din „Domnul Swedenborg vrea să viseze”, regia și scenariul dramatic Mihai Măniuțiu – Teatrul Național “Vasile Alecsandri”, Iași; Troiana din “Troienele”, regia Andrei Șerban – Opera Națională Iași. De asemenea, a fost realizator la Radio Hit Iași. A obținut locul II-Standard și Latino la Concursul Internațional Dancemasters, București, 2009.
Cu o tehnică uimitoare și un gust armonios inovator, Emmet Cohen generează o legătură muzicală și profundă cu publicul său. A colaborat cu muzicieni de top din lumea jazz-ului, cum ar fi : Christian McBride, Joshua Redman, Patti Austin, Maceo Parker, Carmen Bradford, Billy Hart etc.
Câștigă Downbeat Awards ca un remarcabil solist de jazz, iar mai târziu a fost ales pentru a cânta la pian în 2008 Gibson / Baldwin Grammy Jazz Combo.
În luna septembrie a anului 2011 Emmet a câștigat premiul al treilea la Concursul de Pian Thelonious Monk International. Susținut de Carl Allen și Rodney Whitaker, a concertat la Centrul Kennedy, în fața a 2000 de persoane.
Mark Whitfield Jr. percuționistul din Brooklyn, care la vârsta de 2 ani apare într-un concert alături de tatăl său, legendarul chitarist Mark Whitfield, și de legendarul clarinetist Alvin Batiste, la Teatrul Varsity de la Universitatea de Stat din Louisiana.
A obținut o bursă integrală la Berklee College of Music, unde a studiat cu Hal Crook, Joe Lovano, Terri Lyne Carrington și Ralph Peterson sau Kenny Garret .
În prezent, Corcoran Holt este basist în cvintetul saxofonistului Kenny Garrett, nominalizat la premiile Grammy pentru anul 2013 cu albumul „Pushing the World Away”, scos la Mac Avenue Records.
La vârsta de 10 ani a început studiul contrabasului clasic cu renumita orchestra de tineret DCYOP, apoi, în 2006, sub tutela lui Buster Williams, Michael Phillip Mossman, și Antonio Hart, obține diploma de masterat în jazz la Queens College, New York.
Corcoran Holt se simte binecuvântat și mulțumeste numeroaselor legende ale jazz-ului cu care a colaborat, precum Wycliffe Gordon, Kenny Garrett, Antonio Hart, Roy Hargrove, Randy Brecker, John Hicks, Eric Reed, Jimmy Cobb, Al Foster, Vanessa Rubin.