Sari direct la conținut

Costurile pentru pasajul rutier făcut de Primăria Sectorului 4 în intersecția de la Apărătorii Patriei cresc de la 86 la 242 milioane lei

HotNews.ro
Simulare cum va arăta pasajul de la Apărătorii Patriei, Foto: Primăria Sector 4 Bucureşti
Simulare cum va arăta pasajul de la Apărătorii Patriei, Foto: Primăria Sector 4 Bucureşti

Costurile pentru pasajul rutier construit de Primăria Sectorului 4 în intersecția de la Apărătorii Patriei cresc de la 86 la 242 milioane lei, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat miercuri de Consiliul Local Sector 4. Motivul invocat de administrația condusă de Daniel Băluță – a fost modificată soluția tehnică și au apărut lucrări neprevăzute de deviere rețele.

Costurile aferente pasajului a fost aprobate inițial în 2020 – atunci fiind de 86 milioane lei. Consiliul Local Sector 4 a aprobat miercuri majorarea sumei până la 242 milione lei.


De ce au crescut costurile? Principalul motiv este că administrația locală a modificat soluția tehnică.

  • „În anul 2019 s-au demarat procedurile de proiectare pentru găsirea unei soluții optime în vederea decongestionării intersecției dintre str. Sergent Ion Iriceanu şi str. Turnu Magurele. Primul pas a fost realizarea studiului de fezabilitate, urmând ca ulterior, în corelare cu prevederile acestuia, să se obțină avizele de la toți deţinătorii de utilități afectați de viitoarele lucrări. (…)
  • Pe baza datelor disponibile la momentul întocmirii studiului topografic, a studiului geologic şi a studiului de trafic, s-au prezentat scenarii tehnico-economice incipiente pentru fiecare soluție, în urma cărora a reieşit cea mai avantajoasă variantă ca fiind cea cu două pasaje gemene şi intersecţie semaforizată la sol.
  • În etapa ulterioară, cea de obținere de avize din partea deținătorilor de utilități din zonă, s-a constatat o serie de probleme ce nu puteau fi prevăzute iniţial şi care au dus la necesitatea schimbării soluției recomandate într-una cu un singur pasaj. Diferenţa principală între cele două soluții este modul de amenajare al viitoarei linii de tramvai, care inițial a fost prevăzută a fi la nivel, între cele două structuri gemene, iar ulterior a fost proiectată pentru a trece pe pasaj”, se arată în anexele proiectului de hotărâre.

Astfel, au fost necesare modificări la un număr mare dintre soluțiile pentru relocarea utilităţilor prevăzute inițial, schimbări care la rândul lor au impus alte modificări ale unor lucrări proiectate din cadrul obiectivului de investiții, printre care se amintesc rețelele de curenţi slabi, de alimentare cu gaze, cu apă, canalizare și chiar şi cele aferente transportului public, se arată în document.


„În timpul execuției lucrărilor au existat diverse situații în care există diferențe între lucrările, cantitățile real executate si cele proiectate, existând note de constatare emise şi semnate în timpul execuției lucrărilor, dispoziții de şantier cu note de renunțare și note de cantităţi suplimentare, astfel încât este necesară reactualizarea indicatorilor aprobaţi inițial”, se mai arată în document.

Pasajul rutier din intersecția de la Apărătorii Patriei va avea o lungime de 860 m, două benzi pe sens, și traversează Șoseaua Berceni, dinspre Turnu Măgurele spre strada Sergent Ion Iriceanu.

Lucrările pentru devierea rețelelor de utilități, pentru construirea pasajului, au început în această primăvară. După devierea rețelelor vor începe lucrările pentru construirea pasajului. Termenul de finalizare este mai 2026. Constructorul desemnat este Asocierea Concelex, Omega Star Systems, Alpenside, Luxten și PAB România.

INTERVIURILE HotNews.ro