Sari direct la conținut

Podul de la Brăila, în continuare în reparații: Se refac zonele unde asfaltul s-a vălurit

HotNews.ro
Podul de la Brăila, în continuare în reparații: Se refac zonele unde asfaltul s-a vălurit
Asfalt valurit pe Podul de la Braila / Sursă: CNAIR

„WeBuild reface asfaltul pe Podul Brăila!!!”, anunță Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după ce constructorul italian continuă să refacă asfaltul de pe Pod, puternic vălurit în unele zone. Comunicatul CNAIR vine acum, la două săptămâni după ce primele lucrări de decopertare au început pe tablierul podului inaugurat în vara lui 2023.

„Antreprenorul WeBuild a început lucrările de refacere al asfaltului așternut pe Podul Brăilei pe sensul de mers Tulcea – Brăila, după care va continua și pe sensul Brăila -Tulcea. Acestea durează doua luni și se desfășoară în perioada 1 iulie – 31 august”, a transmis CNAIR.


„Soluția aplicată de constructorul italian este cea din proiectul tehnic realizat de acesta. Această intervenție trebuie să respecte toți parametrii tehnici și toate normele de calitate necesare. În cadrul lucrărilor va fi refăcută hidroizolația din zonele afectate de operațiunile de frezare a asfaltului așternut anterior”, a spus Compania de Drumuri.

„Pe de altă parte, joi, 18 iulie 2024, va avea loc o discuție inclusiv cu acționarul majoritar și Director General al Webuild, Pietro Salini. Această întâlnire are ca scop clarificarea situației tehnice a Podului suspendat de la Brăila”, a mai transmis CNAIR.

Prima bandă a podului de peste Dunăre a fost închisă pentru decopertare și reasfaltare încă de la începutul lunii iulie, după ce asfaltul s-a vălurit din cauza căldurii.

Pe parcursul lunii iunie 2024, mai mulți șoferi au semnalat în mediul online problemele apărute pe pod, pe una din benzile de deplasare spre Brăila.

Asfaltul s-a „vălurit”, din nou, la fel ca și în vara și toamna anului trecut, iar banda respectivă a fost complet închisă circulației.

Probleme constante cu Podul de la Brăila de la inaugurare

În luna martie a acestui an, o porțiune de asfalt de la una din rampele podului peste Dunăre de la Brăila s-a lăsat, iar reprezentanții CNAIR declarau atunci pentru HotNews.ro că existau niște tasări în zona rampei care au ajuns până la 10-15 centimetri.

De la inaugurare și până acum podul a fost măcinat de probleme: de la infiltrațiile de apă apărute în blocul de ancoraj al cablurilor podului, la denivelări apărute în straturile de asfalt în perioada verii, la curiosul caz al șuruburilor care nu erau strânse în parapetele de protecție.

Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate vreodată în România, a fost inaugurat în 6 iulie 2023.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

Podul peste Dunăre de la Brăila – datele contractului:

  • Lungime: Pod + Drum Brăila – Jijila (19 Km), Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)
  • Valoare contract de proiectare și execuție: 1,99 mld lei (fără TVA)
  • Valoare totală a investiției: 3,445,210,691.08 lei (din care fonduri europene nerambursabile în suma de 1,696,947,365.85 lei.)
  • Constructor: We Build (fost Astaldi – Italia) – IHI Infrastructure System (Japonia)
  • Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)
  • Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)
INTERVIURILE HotNews.ro