Sari direct la conținut

Podul de la Brăila, din nou în reparații. Banda 1 a fost decopertată pentru că s-a vălurit asfaltul, însă între timp au apărut probleme și pe banda 2

HotNews.ro
Podul peste Dunăre de la Brăila, Foto: Inquam Photos / George Calin
Podul peste Dunăre de la Brăila, Foto: Inquam Photos / George Calin

Prima bandă a podului de peste Dunăre a fost închisă pentru decopertare și reasfaltare, după ce asfaltul s-a vălurit din cauza căldurii, în schimb, între timp, s-a stricat și banda 2, cea pe care fusese deviat tot traficul, scriu Europa Liberă și Pro Lider FM. CNAIR spune că este exclusă închiderea completă a sensului de circulație.

Pe parcursul lunii iunie 2024, mai mulți șoferi au semnalat în mediul online problemele apărute pe pod, pe una din benzile de deplasare spre Brăila.

Asfaltul s-a „vălurit”, din nou, la fel ca și în vara și toamna anului trecut, iar banda respectivă a fost complet închisă circulației.

„Într-o săptămână se închide sensul spre Brăila!? Deja și a doua bandă este varză… Să vezi distracție”, a transmis administratorul comunității de Facebook Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța, într-un mesaj postat duminică 30 iunie, citând un membru al comunității care a și transmis o filmare ilustrativă.

O filmare postată luni, 1 iulie, pe același grup de social media, arată faptul că utilajele constructorului podului – compania italiană Webuild – lucrează la „rașchetarea” asfaltului pe banda afectată.

CNAIR spune că „se intervine punctual, pe porțiunile afectate”

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au confirmat pentru Europa Liberă restricționarea accesului pe una dintre cele două benzi spre Brăila.

„Se intervine punctual, pe porțiunile afectate, nu vorbim de o bandă închisă, ci s-a restricționat accesul pentru a putea face asfaltările. După ce vor remedia, vor redeschide probabil circulația și pe acea bandă”, spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, care a exclus posibilitatea ca sensul de circulație spre Brăila să fie închis în întregime.

De altfel, nu vor fi introduse, spun autoritățile, nici restricții de circulație în anumite zile sau pe timpul nopții, cum s-a întâmplat în primele luni de după inaugurare.

„Este un pod care trebuie să funcționeze optim, tot timpul”, menționează responsabilul de comunicare al Companiei de Drumuri Naționale.

În luna martie a acestui an, o porțiune de asfalt de la una din rampele podului peste Dunăre de la Brăila s-a lăsat, iar reprezentanții CNAIR declarau atunci pentru HotNews.ro că existau niște tasări în zona rampei care au ajuns până la 10-15 centimetri.

De la inaugurare și până acum podul a fost măcinat de probleme: de la infiltrațiile de apă apărute în blocul de ancoraj al cablurilor podului, la denivelări apărute în straturile de asfalt în perioada verii, la curiosul caz al șuruburilor care nu erau strânse în parapetele de protecție.

Podul peste Dunăre de la Brăila, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură realizate vreodată în România, a fost inaugurat în 6 iulie 2023.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri.

Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

Podul peste Dunăre de la Brăila – datele contractului:

Lungime: Pod + Drum Brăila – Jijila (19 Km), Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)

Valoare contract de proiectare și execuție: 1,99 mld lei (fără TVA)

Valoare totală a investiției: 3,445,210,691.08 lei (din care fonduri europene nerambursabile în suma de 1,696,947,365.85 lei.)

Constructor: We Build (fost Astaldi – Italia) – IHI Infrastructure System (Japonia)

Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)

Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)

INTERVIURILE HotNews.ro