VIDEO Un nou film inspirat de una din poveștile clasice ale cinematografiei n-a reușit să impresioneze la box office într-un weekend cu o contraperformanță istorică
„Lisa Frankenstein”, o nouă adaptare adolescentină inspirată de una dintre poveștile favorite ale Hollywood-ului, nu a reușit să surclaseze filmul de spionaj „Argylle” în weekendul său de debut la box office, unul care a înregistrat o contraperformanță istorică, relatează revista Variety, citată de News.ro.
Argylle a ocupat din nou prima poziţie la box office, cu încasări de 6,5 milioane de dolari din 3.605 de cinematografe din America de Nord, o scădere de 62% faţă de debutul său catastrofal din weekendul anterior.
După două săptămâni de la lansare, filmul produs de divizia cinematografică a Apple și distribuit de studioul Universal a vândut bilete în valoare de 28,8 milioane de dolari în America de Nord şi 60 de milioane de dolari la nivel global.
Cu un buget estimat la 200 de milioane de dolari, Argylle este o nouă „petardă” la box office, în pofida unei distribuții de excepție deschisă de Henry Cavill, unul dintre cei mai în vogă actori de la Hollywood din ultimii ani.
Nici numele lui Frankenstein nu a reușit să îi atragă pe americani în cinematografe
Comedia de groază Lisa Frankenstein a debutat pe locul al doilea, cu 3,8 milioane de dolari din 3.144 de săli de cinema – un start groaznic pentru orice film lansat la nivel mondial. Cu toate acestea, Focus Features a cheltuit doar 13 milioane de dolari pentru a realiza filmul, ceea ce pune presiuni mai reduse pe lungmetraj.
Scenaristul filmului Juno, Diablo Cody, a scris Lisa Frankenstein, care a fost regizat de Zelda Williams, fiica regretatului actor și comediant american Robin Williams, care s-a stins din viață în mod tragic în urmă cu un deceniu.
Povestea de dragoste cu un rating de PG-13 (recomandat copiilor sub vârsta de 13 ani doar cu acordul părinților) urmăreşte o adolescentă neînţeleasă (Kathryn Newton) a cărei iubire din liceu (Cole Sprouse) este un cadavru viu.
Weekendul Super Bowl, care găzduieşte cel mai important eveniment sportiv televizat al anului în SUA marchează de obicei o perioadă slabă pentru vizionarea de filme în cinematografe, iar meciul din această duminică dintre Kansas City Chiefs şi San Francisco 49ers nu a făcut excepţie.
Vânzările de bilete pentru filme au scăzut dramatic, ajungând la doar 42 de milioane de dolari, cea mai mică sumă totală înregistrată vreodată pentru weekendul care coincide cu marele meci, potrivit Comscore.
Prin comparaţie, veniturile din 2023 au ajuns la 51 de milioane de dolari, în timp ce anii pre-pandemici 2020 şi 2019 au reuşit să genereze 84 de milioane de dolari, respectiv, 75 de milioane de dolari.
Filme de anul trecut continuă să rămână sus în clasamentul box office
Filmul The Beekeeper, cu Jason Statham în rolul principal, s-a clasat pe locul al treilea, cu încasări de 3,46 milioane de dolari din 3.057 de săli de cinema, ajungând la un total de 54,7 milioane de dolari în America de Nord. Filmul Amazon MGM a obţinut 79,2 milioane de dolari în box office-ul internaţional, pentru un bilanţ global decent de 133,8 milioane de dolari.
Wonka a mai vândut bilete în valoare de 3,1 milioane de dolari în 2.764 de cinematografe, ajungând la încasări de 205 milioane de dolari pe piața internă din America de Nord.
Filmul Warner Bros., care a avut un buget de 125 de milioane de dolari, a avut încasări de 587 de milioane de dolari la nivel mondial. Musicalul fantezist, o poveste de origine despre ciocolatierul fictiv Willy Wonka, a devenit un succes financiar datorită rezistenţei sale impresionante.
Comedia de animație Migration, produsă de Universal şi Illumination, a ocupat locul al cincilea, cu încasări de 3,02 milioane de dolari, în acest weekend. După opt săptămâni de la lansare, filmul pentru toată familia a obţinut încasări de 110 milioane de dolari în America de Nord şi 235 de milioane de dolari la nivel global.
Producerea Migration a costat 70 de milioane de dolari, filmul dovedindu-se un succes financiar peste așteptări chiar și după contabilizarea costurilor de promovare și distribuire la nivel mondial.
Te-ar putea interesa și: